Iranian Agriculture News Agency

شتاب دهی به توسعه بخش کشاورزی فارس در دستور کار قرار دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از نشست مشترک آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و اعضای مجمع نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در این نشست بر ضرورت نگاه جدی به موضوع امنیت غذایی و برنامه‌ریزی منسجم دولت و مجلس در قالب قانون بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه، تاکید شد.

شتاب دهی به توسعه بخش کشاورزی فارس در دستور کار قرار دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مجتبی دهقان پور تصریح کرد: دراین نشست شتاب دهی به توسعه بخش کشاورزی استان فارس در دستور کار قرار گرفت و اهم پیشنهادات در این خصوص مطرح و بحث و تبادل نظر شد.

وی؛ افزایش نفوذ دانش در بخش کشاورزی، اجرای الگوی کشت، اجرا و توسعه کشت قراردادی، حمایت از احداث گلخانه ها و کشت در محیط های کنترل شده، توسعه کاشت گیاهان دارویی، بستر سازی برای صادرات محصولات کشاورزی، اجرای مگا پروژه های بخش کشاورزی و در مجموع اتخاذ سیاست های تشویقی با هدف افزایش بهره وری از منابع تولید را از جمله سیاست های توسعه ای بخش کشاورزی در استان فارس دانست که می بایست مد نظر باشد.

در مسیر ایجاد گلخانه ها، حمایت بیشتری صورت پذیرد

در نشست مذکور استاندار فارس با تاکید بر اینکه سازوکار حمایت بیشتر از احداث گلخانه ها تدوین شود، ابراز کرد: اصلاح الگوی کشت در راستای کاهش آب مصرفی و کاهش آسیب به خاک موثر است.

محمد هادی ایمانیه در نشست مشترک با مجمع نمایندگان استان فارس که به منظور بررسی پیش نویس برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲ در تهران برگزار شد، تصریح کرد: توجه به امنیت غذایی در برنامه هفتم توسعه امری ضروری و مهم است.

به گفته وی؛ احداث طرح های آبخیزداری، کشاورزی قراردادی، اصلاح بذر و نژاد دام ها در نهایت افزایش محصولات زراعی و دامی را در پی دارد.

ایمانیه با اشاره به لزوم اصلاح الگوی کشت در راستای کاهش آب مصرفی و آسیب به خاک، بیان کرد: آبیاری تحت فشار، اصلاح کانال های انتقال آب علاوه براینکه منجر به افزایش درآمد کشاورزان، دامداران و باغداران می شود در اصلاح استفاده از منابع آبی نیز موثر است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید