Iranian Agriculture News Agency

دماوندی نژاد خبر داد:

ذخیره گوشت مرغ در کشور در آستانه ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی گفت: برنامه های لازم جهت تولید و ذخیره سازی گوشت مرغ و رفع نیاز مردم در روزهای پایانی سال، آغاز سال جدید و ماه مبارک رمضان صورت گرفته است.

ذخیره گوشت مرغ در کشور در آستانه ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، حسین دماوندی نژاد در حاشیه همایش طیور در تبریز در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر در ارتباط با وضعیت عرضه و تقاضای گوشت مرغ در کشور و تنظیم بازار مرغ در ایام پیک مصرف روزهای پایانی سال و آغاز سال جدید که همزمان با ماه مبارک رمضان خواهد بود ضمن تشکر از رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی جهت فراهم کردن شرایط برگزاری این همایش، گفت: جلسه ای لازم بود تا هم اندیشی و نتیجه گیری ای در معیت همکاران صورت گیرد. قطعا مباحث مربوط به گوشت مرغ و تخم مرغ در بازار به عنوان کالاهای اساسی همواره مورد توجه و اهمیت مردم و دولتمردان قرار دارد. در حالی که حدود 9 ماه از اجرای طرح عظیم اصلاح ساختاری اقتصادی در بخش کشاورزی و علی الخصوص در زیر بخش طیور می گذرد و بزرگی این طرح در ابتدا نگرانی هایی را در مورد واردن آمدن آسیب های جبران ناپذیری به بخش کشاورزی ایجاد کرده بود، خوشحالیم اعلام کنیم با تلاشی که در همه عرصه ها در کشور به خصوص در وزارت جهادکشاورزی صورت گرفت، این امر در 32 استان مدیریت شد.

وی افزود: برنامه های لازم جهت تولید و ذخیره سازی و رفع نیاز مردم صورت گرفته است و به اندازه ای در شرایط مطلوب به سر می بریم که حتی امکان صادرات تولیدات بخش طیور اعم از گوشت و تخم مرغ از استان آذربایجان شرقی مهیاست.

دماوندی نژاد در ارتباط با تسهیلات و حمایت از مرغداران و نوسازی واحدهای دامی سنتی گفت: در ارتباط با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها مقرر بود مبلغ 20 همت تسهیلات بانکی در اختیار این بخش قرار گیرد. بخشی از این تسهیلات دریافت شده و بخش دیگری نیز در حال دریافت است. بخش دیگر نیز تسهیلات برنامه ای است که برای بهبود اماکن تولیدی مدنظر قرار گرفته است. در این بخش عقب افتادگی هایی وجود دارد که هم برای این استان و هم کل کشور در برنامه بودجه هفتم با عزم جدی در خصوص ارتقاء سطح تسهیلات بهسازی و نوسازی واحدهای دامی اقدام خواهد شد.

 

حجم ویدیو: 6.55M | مدت زمان ویدیو: 00:02:11
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید