Iranian Agriculture News Agency

ساداتی نژاد خبر داد:

صدور سند برای بالغ بر ۲.۵ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی تا دهه اول دی ماه

وزیر جهاد کشاورزی درخصوص آخرین وضعیت صدور اسناد زراعی، گفت: با برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده خوشبختانه تا پایان دهه اول دی ماه ۱۴۰۱ برای ۱۵.۳ درصد (۲ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار) از اراضی کشاورزی سند تک برگ صادر شده است.

صدور سند برای بالغ بر ۲.۵ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی تا دهه اول دی ماه

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز در "قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی" ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، گفت: راه و مکتب شهید سلیمانی که جهاد در راه خدا، ایثار و  ازخودگذشتگی است را باید سرلوحه کار خود در خدمت به مردم و انقلاب قرار دهیم.

ساداتی‌نژاد در ادامه تصریح کرد:  کار جهادی، ایثار و از خودگذشتکی در حوزه امنیت غذایی دارای اهمیتی فراوان است.

وزیر جهاد کشاورزی درخصوص آخرین وضعیت صدور اسناد زراعی گفت: با برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده خوشبختانه تا پایان دهه اول دی ماه ۱۴۰۱ برای ۱۵.۳  درصد (۲ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار) از اراضی کشاورزی سند تک برگ صادر شده است.

 وی در ادامه افزود: در بازه زمانی مذکور۳۰ درصد (۵ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار) از اراضی کشاورزی نیز رفع تداخل اراضی شده است.

ساداتی نژاد در ادامه افزود: در ابتدای دولت و به عبارتی (از سال ۹۴ تا شهریور ۱۴۰۰ ) میزان صدور اسناد اراضی کشاورزی ۴ درصد بوده است. این در حالی است که در یک سال گذشته صدور اسناد اراضی کشاورزی به ۱۵.۳ درصد رسیده است.

 وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: تا پایان دولت سیزدهم برای تمام اراضی کشاورزی سند تک برگ صادر خواهیم کرد و   جشن سنددار شدن اراضی کشاورزی را خواهیم گرفت. سند دار شدن اراضی کشاورزی ازجمله مهم‌ترین پیشنیازهای اقتصادی شدن، توسعه بخش کشاورزی، یکپارچگی اراضی و حفظ کاربری اراضی کشاورزی می باشد.

وزیر جهاد کشاورزی درخصوص آخرین وضعیت پیشرفت کشاورزی قراردادی گفت:کشاورزی قراردادی به عنوان مهمترین برنامه دولت در زمینه حمایت از بخش کشاورزی در شهریور ماه ۱۴۰۰ در ۲۶۰ هزار هکتار از اراضی آبی گندم اجرا و زمینه ساز دستاوردهای بزرگی همچون افزایش 55 درصدی تولید و خرید تضمینی گندم شد.

وی ادامه داد:  باتوجه به اهمیت موضوع، سیاست مذکور در سال زراعی جاری پیگیری و تا پایان دهه اوا دی ماه ۱۴۰۱ یک میلیون هکتار از اراضی آبی کشور زیر کشت قراردادی گندم قرار گرفته‌ است. به عبارتی در یک سال گذشته شاهد افزایش ۲۶۰ درصدی در این زمینه بوده ایم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید