Iranian Agriculture News Agency

سیروسی تشریح کرد:

درخواست های تاسیس گلخانه در "درگاه ملی مجوز های کشور" ثبت شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: گام نخست برای دریافت مجوز احداث گلخانه ثبت درخواست و بارگذاری مدارک هویتی متقاضی در "درگاه ملی مجوز های کشور" به نشانی https://mojavez.ir است

درخواست های تاسیس گلخانه در "درگاه ملی مجوز های کشور" ثبت شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ذبیح اله سیروسی با بیان اینکه مجوز گلخانه‌ها شامل موافقت اصولی اولیه، پروانه تأسیس، پروانه بهره‌برداری و تمدید پروانه‌های گلخانه قدیمی است، تصریح کرد: "درگاه ملی مجوز های کشور" با "سامانه مجوز های الکترونیکی کشاورزی" مرتبط است و پس از ثبت اولیه، درخواست ها به سامانه مذکور ارسال می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی متولی صدور مجوز گلخانه‌ها است، اظهار کرد: درخواست های تاسیس گلخانه های 300 متر مربعی تا پنج هکتاری و شهرک های گلخانه ای با مساحت بیش از پنج هکتار پس از ارجاع به کارشناسان سازمان نظام مهندسی بررسی، محل مورد نظر بازدید، نقشه تهیه و آزمون های آب و خاک آن انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه بعد از این فرایند مدارک در اختیار مشاور ذی‌صلاح نظام مهندسی به ‌منظور تهیه و طراحی سایت پلن قرار داده می شود، ابراز کرد: نوع سازه طراحی و میزان آب مورد نیاز مشخص و برآورد می‌شود از این رو متقاضی باید دارای منبع آب پایدار باشد و پاسخ استعلام اداره آب مثبت باشد. در صورت مثبت بودن این استعلام، موافقت اصولی صادر می‌شود که این فرآیند به حدود ده روز کاری زمان نیازمند است.

او با اشاره به اینکه اخذ پاسخ استعلام از اداره امور اراضی مرحله بعدی از صدور مجوز گلخانه است، بیان کرد: برای صدور مجوز تغییر کاربری، از کمیسیون تبصره ۱ ماده ۱ قانون حفظ اراضی، در اداره امور اراضی استعلام به عمل می‌آید که این کمیسیون به دستور رئیس سازمان و با توجه به در اولویت بودن توسعه گلخانه ها در اسرع وقت پاسخ می دهد.

سیروسی در ادامه با بیان اینکه از دو اداره گاز و برق برای رعایت حرائم نیز استعلام می‌شود، توضیح داد: این دو استعلام فقط برای رعایت حرائم است و پاسخ مثبت این دو دستگاه حقی برای استفاده از خدمات گاز و برق برای متقاضی ایجاد نمی نماید.

به گفته وی؛ به دنبال انجام مراحل قبل در گام بعد پیمانکارهای ذی‌صلاحی که از نظام مهندسی مجوز دارند برای انعقاد قرارداد به متقاضی معرفی می شوند؛ با انعقاد قرارداد پیمانکار شروع به انجام کار می‌کند و ناظر ذی‌صلاح هم نظارت دارد؛ طرح توجیهی تهیه می‌شود و بعد از آن مجوز تأسیس صادر می شود که این فرایند کمتر از یک ماه زمان می برد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید