Iranian Agriculture News Agency

دهقان پور مطرح کرد:

4 گام برای ترویج و توسعه فرهنگ زکات طرح ریزی شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: برای ترویج و توسعه فرهنگ زکات در جامعه اسلامی چهار مرحله را می بایست طرح ریزی و دنبال کنیم که شناسایی ذی مدخلانی که در این موضوع اثر گذار و اثر پذیر هستند اولین گام است.

4 گام برای ترویج و توسعه فرهنگ زکات طرح ریزی شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مجتبی دهقان پور در نشست شورای زکات این استان که با حضور آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در این استان و امام جمعه شیراز برگزار شده بود، تصریح کرد: در گام دوم باید تبیین کنیم زکاتی که پرداخت شده منجر به چه تغییراتی در جامعه شده است.

وی با اشاره به اینکه گام دوم به لحاظ علمی به عنوان "تغییر جهت یافته" شناخته می شود، اظهار کرد: گام سوم باید در حوزه مسائلی باشد که تشریح می کند زکات بر چند قسم است، به چه محصولات و کالا هایی تعلق می گیرد و موارد مورد استفاده آن کدام است.

به گفته او؛ افراد زیادی در جامعه وجود دارند که زکات مستحب اموال خود را نیز پرداخت و برای دستگیری از افراد نیازمند صرف می کنند.

دهقان پور به تشریح گام چهارم مد نظر نیز پرداخت و ابراز کرد: می بایست یک اولویت بندی کنیم این وجوهی که در قالب زکات دریافت می شود در کجا هزینه می شوند، یعنی بتوانیم برای خودمان یک نقشه راه در این موضوع داشته باشیم و نقش دولتی ها به عنوان کنش گر را پر رنگ کنیم.

ایانا فارس می افزاید: در سال 1400 با عنایت مردم سخاوتمند استان فارس به ویژه کشاورزان و دامداران این استان 97 میلیارد تومان زکات جمع آوری شده است که در سرفصل های مختلفی همچون تامین جهیزیه، درمان، شاخص های توانمندسازی، تحصیلی، مسکن و غیره جامعه هدف شامل افراد نیازمند و واجد شرایط تحت حمایت هزینه می شود.

مبالغ حاصل از جمع آوری زکات استان فارس در 9 ماهه نخست امسال نیز مبلغی بالغ بر 76 میلیارد تومان است که علی رغم مشکلات اقتصادی در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش 21 درصدری نشان می دهد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید