Iranian Agriculture News Agency

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران؛

امنیت و اقتدار غذایی مساله اول کشور و دنیاست

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: امنیت و اقتدار غذایی مساله اول کشور و دنیاست و همه وظیفه داریم برای مخاطره نیفتادن امنیت غذایی گام در عرصه بگذاریم و بستر تولید را حفظ و حراست کنیم.

امنیت و اقتدار غذایی مساله اول کشور و دنیاست

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، حسن عنایتی کلیجی در نشست مشترک با پلیس امنیت اقتصادی فراجا استان با بیان اینکه همکاری خوبی با پلیس امنیت اقتصادی استان در راستای تامین امنیت غذایی جامعه داریم چراکه مازندران استان مهم کشور در امنیت غذایی است و تنوع محصولات کشاورزی در مازندران بسیار بالاست، گفت: بستر تولید در مازندران مقوله با ارزشی است که حفظ و نگهداری از آن کار بسیار دشواری است و با هجوم جمعیتی مواجه هستیم که مازندران را برای سکونت انتخاب کردند و به اراضی کشاورزی، دولتی و ملی تجاوز کرده و تغییر کاربری می‌دهند.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی در مقابله با تغییر کاربری از امکانات و نیروهای کافی برخوردار نیست و پاسخگوی این حجم از هجوم زمین‌خواران نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: یاری جستن از نیروی انتظامی و پلیس امنیت اقتصادی برای کنترل بازار محصولات اساسی از قبیل آرد، مرغ، برنج، شکر، روغن و تخم مرغ یک اصل بدیهی است و از همکاری نیروی انتظامی تقدیر و سپاسگزاری داریم.

عنایتی اظهار کرد: حفظ و حراست از سیستم و نیروهای جهاد کشاورزی در مسیر فعالیت‌ها و وظیفه‌مندی حوزه کشاورزی استان با همکاری نیروی انتظامی و پلیس امنیت استان مورد تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد: امنیت و اقتدار غذایی مساله اول کشور و دنیاست و همه وظیفه داریم برای مخاطره نیفتادن امنیت غذایی گام در عرصه بگذاریم و بستر تولید را حفظ و حراست کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: با توجه به شرایط موجود دنیا، اولویت بسیاری از کشورها حفظ و تامین امنیت غذایی و تامین کالاهای اساسی غذایی است و ما برای امنیت غذایی نیازمند مشارکت و تلاش همه اجزا و ارکان بویژه نیروی انتظامی و پلیس امنیت هستیم.

این مسؤول با بیان اینکه در دولت سیزدهم به ارزان سازی غذا علی‌رغم آزادسازی یارانه‌ها توجه شد و برخی محصولات غذایی پایین‌تر از نرخ مصوب در حال توزیع است، گفت: افزایش بهره‌وری مصرف آب و تامین آب کشاورزی در مازندران یک نگرانی جدی است و امیدواریم بتوانیم محصول استراتژیک برنج را به خوبی تولید کنیم.

عنایتی خاطرنشان کرد: حوزه کاری جهاد کشاورزی در استان بسیار گسترده است و هماهنگی امور با همکاری همه دستگاه‌ها در سایر حوزه ها امکان‌پذیر است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید