Iranian Agriculture News Agency

بازدید مدیران استان از یک واحد تولید محصولات گلخانه‌ای در جنوب شهرستان سمنان

استاندار سمنان به همراه رئیس سازمان جهاد کشاورزی و جمعی مدیران استان از فاز اول یک واحد تولید محصولات گلخانه‌ای در جنوب شهرستان سمنان بازدید کردند.

بازدید مدیران استان از یک واحد تولید محصولات گلخانه‌ای در جنوب شهرستان سمنان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمدرضا قاسمی استاندار سمنان در حاشیه این بازدید با اشاره به آخرین روند احداث این واحد گلخانه‌ای اظهار کرد: واحد تولید محصولات گلخانه‌ای «خیرخواه» واقع در روستای خیرآباد در جنوب شهرستان سمنان در مساحت ۱۴ هزار متر در حال احداث است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه مساحت زیر کشت این واحد تولیدی کشاورزی در فاز نخست، پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع است افزود: این واحد گلخانه‌ای تا کنون برای پنج نفر نیز به صورت ثابت اشتغال ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه قرار است سطح زیر کشت این واحد گلخانه‌ای در فاز دوم با افزایش چهار هزار و ۵۰۰ متر مربعی به ۱۰ هزار متر مربع برسد تصریح کرد: این واحد گلخانه‌ای به وسیله سیستم‌ نوین تحت فشار، آبیاری شده و منبع تأمین آب آن از طریق چاه منطقه «نوکلاته» بوده و همچنین این واحد گلخانه‌ای مجهز به استخر ذخیره آب از جنس «پلیتون» است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه در این واحد گلخانه‌ای محصولات سبزی و صیفی تولید می‌شود گفت: میزان محصول تولیدی از این واحد گلخانه‌ای ۱۶۵ تن در 2 دوره کشت در هر سال است.

قاسمی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی این پروژه ابراز امیدواری کرد که با تلاش مسئولان و همچنین سرمایه‌گذار، فاز توسعه‌ای آن تا پایان دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسمی برسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید