Iranian Agriculture News Agency

عضو مرکز پژوهش‌های سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح:

شهید قاسم سلیمانی ترجمان جهاد کبیر بود

عضو مرکز پژوهش‌های سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شهید قاسم سلیمانی ترجمان جهاد کبیر بود.

شهید قاسم سلیمانی ترجمان جهاد کبیر بود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، محمدرضا احمدی در مراسم گرامیداشت روز جهانی مقاومت و سومین سالگرد شهادت سردار دلها سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و گرامیداشت حماسه ۹ دی در سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی که با حضور  اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و همکاران سازمان و ادارات تابعه سازمان برگزار شده بود بیان کرد: مکتب سلیمانی مکتب سربازی نظام، ولایت، ملت، اسلام و انقلاب است.

وی با اشاره به شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی افزود: شهید سلیمانی فراجناحی فکر می کرد و برایش انقلاب و آرمان‌های انقلاب مهم بود.

پیشکسوت سپاه پاسداران و عضو هیئت علمی مرکز پژوهش امام صادق (ع) با بیان اینکه خط قرمز شهید سلیمانی انقلاب بود ادامه داد: شهید سلیمانی با این افق اندیشه بود که برای اولین بار در طول تاریخ ارتش چند ملیتی تشکیل داد که در این ارتش همه داوطلب پا به رکاب بودند و ملیت‌های مختلف حتی غیرمسلمان ها عضو این ارتش بوده و با روحیه مخلصانه خدمت می‌کردند. سپهر اندیشه شهید سلیمانی بلند بود و کوته نظری و خط کشی‌های جناحی در مکتب سلیمانی جایی نداشت.

وی به ولایت مداری شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی انسانی متواضع، مطیع در برابر رهبری بود.

عضو مرکز پژوهش‌های سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: شهید سلیمانی انسانی معنوی، عارف، سالک الی الله بود سیر و سلوک شهید سلیمانی جهادی بود. معنویت و عرفان شهید سلیمانی جهادی بود. در صحنه جنگ علاوه بر اینکه به رعایت حلال و حرام دقت داشت، همیشه می گفت مستحبات را بجا بیاورید و از منکرات دور باشید. در چنین صحنه‌هایی به معنویت رسیده بود.

احمدی با بیان اینکه شهید سلیمانی مصداق جهاد کبیر بود افزود: ما در عرصه کشاورزی، تولیدات کشاورزی و خودکفایی کالاهای اساسی و غیره می توانیم از شهید سلیمانی و شهدای دیگر الگو بگیریم.  

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: انسان داری حیات مادی، حیات معنوی و حیات طیبه است.

حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی افزود: حیات معنوی شامل حیاتی است که مسیر را برای به کمال رساندن انسان هموار می کند. یعنی اینکه از زندگی شیطانی دور شویم که نمونه آن می توان نماز را نام برد.

وی ادامه داد: حیات طیبه، حیاتی است که انسان را جاویدان و ماندگار می‌کند. اگر در انسان حیات طیبه باشد محبوب مردم می شود، مثل حاج قاسم سلیمانی که محبوب مردم بود. در حیات طیبه انسان الگو می شود مثل حاج قاسم سلیمانی که برای ما الگوست. در حیات طیبه انسان صاحب مکتب می شود و ولایت پذیر. حاج قاسم سلیمانی هم صاحب مکتب بود و راز ماندگاری سردار دلها ولایت پذیری آن بود.

گفتنی است در پایان این مراسم حاج حسین جلالی مداح باصفای اهل بیت به مرثیه سرایی اهل بیت پرداخت.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید