Iranian Agriculture News Agency

ساداتی نژاد مطرح کرد:

کشاورزی قراردادی از 970 هزار هکتار گذشت/ امنیت غذایی نقش مهمی در دیپلماسی ایفا می‌کند

وزیر جهادکشاورزی گفت: امروز غذا نقش مهمی را در دیپلماسی ایفا می‌کند و اگر کشوری به کشور دیگری غذا بدهد، در واقع امنیت خود را تامین می‌کند.

کشاورزی قراردادی از 970 هزار هکتار گذشت/ امنیت غذایی نقش مهمی در دیپلماسی ایفا می‌کند

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز، در دومین جشنواره «مدیر تراز مکتب حاج قاسم سلیمانی» با اشاره به بحث امنیت غذایی در جهان گفت: امروز کشورهای قدرتمند دنیا به غذا به عنوان ابزار استیلا نگاه می‌کنند و از این رو مقام آمریکایی می‌گوید ما ملت‌ها را با غذا و دولت‌ها را با ارز کنترل می‌کنیم.

وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای دنیا ذخایر غذایی خود را دو برابر کرده‌اند، اظهار داشت: امروز غذا نقش مهمی را در دیپلماسی ایفا می‌کند و اگر کشوری به کشور دیگری غذا بدهد، امنیت خود را تامین می‌کند.

وی با اشاره به درگیری میان ترکیه و سوریه، افزود: قدرت نظامی در مقابل قدرت غذایی زانو زده است.

وزیر جهادکشاورزی با ارایه آماری از اقدامات این وزارتخانه برای تامین امنیت غذایی کشور اظهار داشت: امروز حجم کشاورزی قراردادی در کشور از رقم 970 هزار هکتار گذشته و در ۱۰ ماه گذشته صدور سند اراضی کشاورزی ۷۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است و امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم هیچ زمین کشاورزی بدون سند نباشد. 

ساداتی‌نژاد ابراز امیدواری کرد وزارت جهاد کشاورزی بتواند حاکمیت غذایی در منطقه را از آنِ خود کنیم و با توجه به کشاورزی قراردادی بتوانیم به خودکفایی در تولید گندم برسیم.

وی با اشاره به افزایش تولید گندم در کشور، اظهار داشت: امسال سطح زیر کشت گندم 8 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وزیر جهادکشاورزی ابلاغ الگوی کشت برای نخستین بار پس از 50 سال را از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم برشمرد و افزود: نگاه کلان دولت سیزدهم رسیدن به کرسی اقتدار غذایی در جنوب غرب آسیاست.

شهید سلیمانی مدافع امت اسلام و ملت ایران بود

ساداتی نژاد در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی اظهار داشت: امروز نقش‌آفرینی شهید سلیمانی بیشتر از زمان حیاتش مورد توجه است و استیلا دارد. او هم مدافع امت اسلام و هم مدافع ملت ما بود.

وزیر جهادکشاورزی ادامه داد: یکی از موضوعات مورد تاکید حاج قاسم سلیمانی، وحدت است. امیدواریم بتوانیم با تکیه بر این مکتب بتوانیم وظایف خود را به درستی انجام دهیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید