Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز تاکید کرد:

کشاورزی قراردادی راهکار اساسی اصلاح الگوی کشت

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: کشاورزی قراردادی به عنوان راهکاری موثر در ترغیب کشاورزان برای اجرای «طرح الگوی کشت» برای تامین محصولات راهبردی مورد نیاز شهرستان است.

کشاورزی قراردادی راهکار اساسی اصلاح الگوی کشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، ابراهیم فرقانی با اشاره بر اهمیت اصلاح الگوی کشت اظهار کرد : محرک اجرای طرح اصلاح الگوی کشت توجه به کشاورزی قراردادی و راهکاری برای ترغیب کشاورزان به اصلاح الگوی کشت است.

وی افزود: برای حمایت از کشاورز باید به سمت کشاورزی قراردادی رفت تا معیشت کشاورز بهتر شود و بهره‌وری و تولید افزایش یابد.

فرقانی اضافه کرد: توسعه کشت مبتنی بر قرارداد با پشتیبانی سرمایه‌گذاران و مشارکت بین بخش‌های مختلف زنجیره تولید موجب تسهیل فرآیند تأمین نهاده، فرآوری، بازاریابی و عرضه مناسب محصول می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی تبریز گفت: کشاورزانی که محصولات مورد قرارداد با جهاد کشاورزی را کشت می‌کنند مورد حمایت سازمان قرار خواهند گرفت و کشت‌ها به سمت محصولاتی که مدنظر جهادکشاورزی است سوق داده می‌شود.

فرقانی در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: با توسعه کشاورزی قراردادی، کشاورزان نگرانی برای بازار بعد از تولید نخواهند داشت ضمن آن که نهاده‌های مورد نیاز و سرمایه در گردش در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید