Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر خبر داد

ذخیره‌سازی 30 هزار تن مرکبات در قائم شهر/ تولید 350 هزارتن مرکبات

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر از ذخیره‌سازی 30 هزار تن مرکبات در انبارهای این شهرستان تاکنون خبر داد.

ذخیره‌سازی 30 هزار تن مرکبات در قائم شهر/ تولید 350 هزارتن مرکبات
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، علی درویش نیا با اشاره به برداشت میوه از سوی باغداران و ذخیره‌سازی مرکبات در انبارها و سردخانه ها، اظهار کرد: 190 واحد سورتینگ درجه بندی و بسته بندی میوه مرکبات در شهرستان قائم شهر فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه سورتینگ بخشی از درجه بندی و به معنای سوا کردن و جور کردن محصول است که باعث یکنواخت و یکدست کردن و ماندگاری بیشتر محصول برای بازارپسندی آن صورت می گیرد، افزود: 190 واحد سورتینگ در این شهرستان مشغول فعالیت هستند که هر سورتینگ بطور متوسط، 2 هزار و 300 تن مرکبات سورت می کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر با بیان اینکه سالانه 350 هزار تن مرکبات در این شهرستان تولید می شود، گفت: تاکنون 30 هزار تن مرکبات در انبارها و در واحدهای سورتینگ این شهرستان ذخیره سازی شده است.

این مسوول با اشاره به اینکه با اجرای فرآوری و بسته بندی بهداشتی، این بخش از تولیدات داخلی، قابلیت رقابت با محصولات مشابه خارجی را کسب می کند، تصریح کرد: قائم شهر دارای 15 هزار و 200 هکتار باغ مرکبات است که 3 هزار و 500 هکتار آن به نارنگی و 9 هزار و 500 هکتار به پرتقال و 2 هزار و 200 هکتار به سایر ارقام اختصاص دارد.

وی در خاتمه گفت: پیش بینی می شود امسال 350 هزار تن مرکبات از باغات این شهرستان تولید شود که تاکنون 80 درصد آن برداشت انجام شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید