Iranian Agriculture News Agency

عشایر چهارمحال و بختیاری دوره آموزشی تنوع‌بخشی به معیشت را فرا گرفتند

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری، گفت: دوره‌ آموزشی و ترویجی تنوع‌بخشی به معیشت عشایر استان برای نخستین بار در مناطق قشلاقی خوزستان از سوی استان برگزار شد.

عشایر چهارمحال و بختیاری دوره آموزشی تنوع‌بخشی به معیشت را فرا گرفتند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال وبختیاری، یحیی حسین‌پور، افزود: این دوره آموزشی، ترویجی با اعزام یک گروه مشترک از امور عشایر، مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و دامپزشکی استان به مدت سه روز در مناطق قشلاقی کوچ عشایر استان برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این دوره آموزشی بیش از ۶۰۰ نفر از سران، سرگروه‌ها و نمایندگان عشایر استان که در سه کانون قشلاقی واقع در شهرستان‌های ایذه، شوشتر و لالی در استان خوزستان حضور داشتند، روش‌های کشت گیاهان دارویی، آشنایی با اصول بهداشتی و بیماری‌های دام سبک را فرا گرفتند.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری ،خاطرنشان کرد: علاوه‌بر آن دام عشایر استان نیز با توزیع و تزریق یک میلیون دُز واکسن، در برابر بیماری تب برفکی واکسینه شد تا در زمان کوچ به مناطق ییلاقی خطری در خصوص این بیماری متوجه دام استان نشود.

حسین‌پور با بیان اینکه این دوره آموزشی و ترویجی برای نخستین بار است که از سوی کارشناسان این استان در خوزستان اجرا می‌شود، اظهار داشت: ایجاد درآمد و اشتغال پایدار برای عشایر و ارتقای سطح سلامت دام و انسان مهمترین هدف از برگزاری این دوره بوده است.

وی، بررسی مشکلات عشایر استان از نزدیک و دیدار چهره به چهره با آنها را از دیگر اهداف اعزام گروه مشترک از استان اعلام کرد و گفت: بیش از ۷۰ درصد عشایر استان دوره قشلاقی خود را در استان خوزستان سپری می‌کنند.

قابل ذکر است: براساس آخرین سرشماری ۲۲ هزار ۹۲۳ خانوار عشایری با جمعیتی بیش از ۱۱۵ هزار و ۵۸ نفر جمعیت در استان ساکن هستند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید