Iranian Agriculture News Agency

زمانی پاسخ داد:

تقاضا برای نان در جهرم بیش از سرانه جمعیتی است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم با اشاره به گلایه مطرح شده در فضای مجازی در خصوص صفوف خرید نان در این شهرستان گفت: علی رغم توزیع ماهیانه 1600 تن آرد در بین 120 واحد خبازی این شهرستان، تقاضا برای نان فرا تر از سرانه جمعیتی برآورد می شود.

تقاضا برای نان در جهرم بیش از سرانه جمعیتی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حسن زمانی با تاکید بر اینکه  شهروندان سرمایه های اصلی یک کشور هستند و تامین رفاه، آسایش و پاسخگویی به مردم وظیفه دستگاه های اجرایی است، تصریح کرد: حضور بالای کارگران فصلی، مهاجرین خارجی و شهروندان هم استانی و مناطق جنوبی کشور برای انجام اقدامات درمانی در شهرستان جهرم به عنوان قطب درمانی، از جمله دلایل پیشی گرفتن مصرف نان از سرانه و بعضا تشکیل صف در نانوایی ها است.

این مقام مسئول اجرای پروژه های بزرگ عمرانی و ثابت بودن سهمیه آرد به دلیل تناسب آن با آمار جمعیت را از دیگر دلایل تقاضای بالا برای خرید نان در شهرستان جهرم دانست و اظهار کرد: بر اساس تدابیر اتخاذ شده توسط شورای آرد و نان این شهرستان، برخی از خبازی ها علاوه بر ساعات پخت معمول نان برای عموم شهروندان به طور مازاد برای مراکز درمانی و دانشگاهی نیز پخت نان خواهند کرد.

وی با بیان اینکه جهت تسهیل در امر تامین نان و رفاه شهروندان به دستور فرماندار محترم شهرستان جهرم به عنوان  رئیس شورای آرد و نان درخواست شده تا حداقل ده واحد خبازی دیگر ساعات پخت مازاد داشته باشند، افزود: درصدد هستیم تا به زودی این برنامه با هماهنگی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان فارس عملیاتی شود.

او تاکید کرد: جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید گندم و ناظر بر مصرف آن به طور دقیق شرایط تولید و عرضه نان را رصد و ارزیابی می نماید.

زمانی با اشاره به اینکه بیش از 80 مورد بازرسی و نظارت بر واحد های خبازی شهرستان جهرم در طول هر هفته توسط کارشناسان بازرسی مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان صورت می گیرد و گزارش آن به طور مستمر به رئیس شورای آرد و نان شهرستان ارسال می شود، افزود: بازرسی و نظارت های دیگری نیز توسط اعضای کارگروه شورای آرد و نان متشکل از نمایندگان محترم فرمانداری، صنعت و معدن، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف،بسیج اصناف ، دانشگاه علوم پزشکی، پلیس اماکن و اتحادیه خبازان صورت می گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم اضافه کرد: کار جهادی از اصول مد نظر برای ارائه خدمت در جهاد کشاورزی است و به عنوان یک فرهنگ در این مجوعه انقلابی نهادینه شده است از این رو آماده دریافت نقطه نظرات، انتقادات و گزارش های مردمی در حوزه نظارت بر خبازی های شهرستان و بازار محصولات کشاورزی هستیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید