Iranian Agriculture News Agency

ساداتی نژاد در جمع خبرنگاران:

گلستان رتبه اول کشاورزی قراردادی را به خود اختصاص داد

وزیر جهاد کشاورزی، گفت: استان گلستان رتبه اول کشاورزی قراردادی را به خود اختصاص داده است.

گلستان رتبه اول کشاورزی قراردادی را به خود اختصاص داد

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سفر یک روزه به استان  گلستان و در جمع خبرنگاران، گفت:  استان گلستان قطب امنیت غذایی کشور بوده و از ستون های محکم در تولید غذا در کشور به شمار میرود.

وزیر جهاد کشاورزی، یادآور شد: به صورت شاخص در صنعت طیور در کشور یک ماه تامین پروتین سفید کشور بر عهده استان گلستان است و بالغ بر ۱۳۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در سال دارد.

وی با تاکید بر ظرفیت های بی نظیر به دلیل تنوع اقلیم در این استان، افزود: با دستورمقام معظم رهبری در ابتدای سال حرکت به سمت خودکفایی در محصولات اساسی و حفظ معیشت کشاورز برنامه‌ریزی شد؛  بالاترین ابزاری که میتواند از کشاورز ایرانی حمایت کرده، تولید را افزایش دهد و به معیشت او کمک کند، کشاورزی قراردادی است.

ساداتی‌نژاد با تاکید بر اینکه یکی از فعالیت های محوری در دولت سیزدهم کشاوری قراردادی بوده است، افزود:  از ابتدای دولت این فعالیت شروع شد و سال گذشته به صورت نمونه در کشور عملیاتی شد.

وی افزود: در سال جاری کشت قراردادی در گندم توسعه پیدا کرده و فاز  دوم آن آغاز شده و رتبه اول کشاورزی قراردادی را استان گلستان به خود اختصاص داده است. نتیجه آن را در محصول برداشتی سال زراعی خواهیم دید؛ انشااله در سال آینده بتوانیم به صورت کامل این مهم را گسترش دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: اوج استقرار کشاورزی قراردادی را در کشور را با توجه به رفع موانع با حضور اتحادیه ها و بخش خصوصی شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در حوزه صنایع تبدیلی نیز در استان گلستان فضای کاری وجود دارد؛  از سرمایه گذاران علاقمند به سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی در استان گلستان دعوت کرد تا در این زمینه سرمایه گذاری کنند.

وی گفت: تسهیلات لازم نیز از محل بند الف تبصره ۱۸ و همچنین تبصره ۱۶ که در اختیار استاندار در استان است پرداخت میشود.

ساداتی‌نژاد در پایان از تفویض اختیار وزارت جهاد کشاورزی به استاندار استان گلستان به دلیل قطب کشاورزی بودن این استان خبر داد و گفت: امیدواریم با این مهم بتوانند با رئیس سازمان جهاد کشاورزی تصمیمات لازم را بگیرند و با سرعت و قدرت امورات بخش کشاورزی را به پیش ببرند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید