Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

انجام 3 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کردستان/فعالیت ۷۵۲ واحد مرغداری در استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در آذر سال‌جاری بیش از 3 میلیون و ۳۱ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان انجام شده است.

انجام 3 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کردستان/فعالیت ۷۵۲ واحد مرغداری در استان

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، پیمان اسکندری اظهار کرد: در مجموع ۷۶۴ واحد مرغداری با ظرفیت تولید سالانه ۱۵ میلیون قطعه در دوره در استان وجود دارد.

به گفته وی، ۹۳ درصد واحدهای مرغداری استان با ظرفیت تولید ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در دوره در حال حاضر در استان فعال است.

اسکندری با بیان اینکه مهرماه امسال میزان جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان ۲۹ درصد نسبت به مدت زمان مشابه افزایش داشته است، گفت: هر واحد مرغدار در یک سال چهار دوره مجاز به جوجه‌ریزی است.

به گفته وی، در آذر سال‌جاری بیش از 3 میلیون و ۳۱ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار ۵۴ هزار تومان است و براساس پیش‌بینی انجام شده و از هفتم آذرماه امسال عملیات کشتار و خرید گوشت مرغ منجمد بسته بندی شده نژاد آرین از مرغداران استان آغاز شده است.

اسکندری با اشاره به اینکه خرید حمایتی مرغ تا پایان دی ماه جاری ادامه دارد، خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۱۰ تن مرغ به قیمت هر کیلوگرم ۶۲ هزار تومان از مرغداران استان خریداری شده است.

وی از پرداخت ۱۹۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به مرغداران در قالب این طرح خبر داد و گفت: براساس دستورالعمل ابلاغی تنها گوشت مرغ منجمد بسته بندی شده نژاد آرین از تولیدکنندگان خریداری می‌شود در همین راستا ۱۶ واحد مرغداری در استان از نژاد آرین در جوجه ریزی مهرماه امسال استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید