Iranian Agriculture News Agency

برگزاری کارگاه آموزشی با هدف افزایش سواد رسانه‌ای برای کارکنان جهاد کشاورزی

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی به منظور آگاه سازی از تهدیدات و آسیب های شبکه های اجتماعی و تاکید بر ارتقاء سواد سایبری افراد در یک کارگاه آموزشی در جمع مدیران و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان حضور یافت.

برگزاری کارگاه آموزشی با هدف افزایش سواد رسانه‌ای برای کارکنان جهاد کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، سرهنگ محسن محمودی در این دوره آموزشی با تسلیت ایام سوگواری فاطمه زهرا (س) گفت:  ما به عنوان یک نسل فاطمی، باید به جهاد تبیین توجه داشته باشیم چرا که جهاد تبیین از مهمترین راهکارها در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن است. ما باید امیدآفرینی کرده و دستاوردهای نظام را که در طول این 44 سال در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی بدست آمده تبیین بکنیم.

وی با بیان اینکه ما با جنگ در فضای مجازی مواجه هستیم گفت: باید کارهای بزرگ را کوچک نشماریم و وظیفه داریم که اقدامات نظام را به سمع و نظر مردم برسانیم.

وی با تاکید بر اهمیت سواد رسانه‌ای در جامعه کنونی ادامه داد: ما نیاز به علم و آگاهی داریم و باید به روز بوده و با علم روز پیش برویم. در مقابله شبهه ها،  به سوالات نسل جوان پاسخ بدهیم و محتواهای نامناسب را بدون آگاهی در فضای مجازی نشر و بازنشر نکنیم.

سرهنگ محمودی هدف گذاری، تسلط بر ابزار، داشتن دانش کافی در مقابل هجمه های فضای مجازی، بروز بودن و شناخت مخاطب را جزو  شاخص های فعالیت در فضای مجازی عنوان کرد و در ادامه به برخی از مخاطرات فضای مجازی اشاره کرد و شبهه آفرینی،ایجاد تشویش ذهنی و تزریق نا امیدی را از برنامه های دشمنان در این فضا عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه آگاهسازی در میان کاربران شبکه های مجازی در مورد تفاوتهای فضای مجازی و حقیقی و وجود فاصله‌ای عمیق میان آنچه که کاربران از خود در این فضا نشان می دهند و زیستی که در فضای حقیقی دارند حائز اهمیت است تصریح کرد: قبل از ورود به فضای مجازی، فرد باید خود را بشناسد و به ارزشها و جایگاه خود واقف باشد تا از انجام هرکاری برای جلب نظر سایر مخاطبین پرهیز نماید چرا که هرچیزی در فضای مجازی بارگذاری و نشر و بازنشر می شود دلیلی بر صحت آن نیست و باید درباره آن تحقیق شود.

این مقام انتظامی افزود: کارکنان و افراد فعال در فضای مجازی برای جلوگیری از مورد بزه واقع شدن باید با مخاطرات و چالش‌های این فضا آشنایی پیدا کنند و حتما نسبت به حریم خصوصی خود اهمیت قائل شوند و سواد لازم برای استفاده از شبکه های اجتماعی را داشته باشند.

وی استفاده درست و صحیح از فضای مجازی را مهم برشمرد و گفت: استفاده از شبکه های اجتماعی باید به شکل اصولی و مدیریت شده باشد چرا که ممکن است کاربران با استفاده بی رویه از این فضا دچار آسیب ها و تهدیداتی شوند و در آینده خطراتی را برای آنان به همراه داشته باشد.

این مقام مسئول گفت: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس https://cyberpolice.ir و یا با شماره گیری096380مرکز امداد و فوریت‌های سایبری از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید