Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام:

یک هزار و۷۲۰ هکتاراز اراضی کشاورزی شهرستان دره شهر زیر پوشش ایستگاه پمپاژآب چم ژاب ارمو

رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: یک هزار و ۷۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دره‌شهر زیر پوشش ایستگاه پمپاژ آب چم ژاب ارمو رفته است.

یک هزار و۷۲۰ هکتاراز اراضی کشاورزی شهرستان دره شهر زیر پوشش ایستگاه پمپاژآب چم ژاب ارمو

به گزارش خبرنگار ایانا در ایلام،  آذرنوش عموزاده  در جریان بازدید استاندار ایلام از ایستگاه پمپاژ آب چم ژاب ارمو در شهرستان دره شهر اظهار داشت: هم اکنون میزان تخصیص آب در این ایستگاه پمپاژ یک هزار و ۴۴ لیتر بر ثانیه است.

وی افزود: یک هزار و ۷۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی پنج روستای منطقه زیر پوشش این ایستگاه پمپاژ قرار گرفته اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام یادآور شد: این پروژه ۲ سال پیش به بهره برداری رسید ولی با مسائل و مشکلاتی روبروست که از مهم ترین آنها نامناسب بودن جاده دسترسی است که نیاز به بهسازی دارد.

عموزاده تاکید کرد: تعدادی از حوضچه های تlقسیم آب در اثر سیلاب دچار خسارت شده اند که باید احیا شوند، همچنین شبکه فرعی ۲ منطقه نیز اجرا نشده باید متصل شود.

وی اشاره به اینکه قبلاً ۴۰ میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است، اضافه کرد: حدود ۸۰ میلیارد ریال از اعتبارات متمم سفر به این پروژه تخصیص یافته که امیدواریم هرچه سریع تر پرداخت شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به بازدیدهای استاندار از این پروژه در طول یکسال گذشته گفت: ایستگاه پمپاژ آب چمژاب برای مردم منطقه ایجاد امید کرده ولی تکمیل نهایی آن حدود ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

عموزاده اظهار داشت: خط انتقال برق به طول ۱۷ کیلومتر از داخل شهرستان به منطقه منتقل می شود که نگهداری و تعمیر آن از عهده کشاورزان خارج است که باید شرکت برق این وظیفه را بر عهده بگیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید