Iranian Agriculture News Agency

کاظم زاده:

هزینه کردن برای روابط عمومی سازمانها هدر رفت منابع نیست

تخصیص سه هزارم بودجه هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی برای امور اطلاع‌رسانی و تبلیغی

عضو شورای سیاست گذاری انجمن روابط عمومی آذربایجان شرقی گفت: دستگاه ها و شرکت‌های دولتی می‌توانند سه هزارم بودجه هزینه‌ای خود را برای اطلاع‌رسانی و تبلیغ دستاوردهایشان هزینه کنند.

هزینه کردن برای روابط عمومی سازمانها هدر رفت منابع نیست

  به گزارش خبرنگار ایانا از آذربایجان شرقی، وحید کاظم زاده در دومین نشست صمیمی مدیران روابط عمومی سازمان های اقتصادی و بخش خصوصی در سالن جلسات شرکت ایدم با اشاره به اختصاص ۳ هزارم بودجه هزینه‌ای دستگاه‌ها و شرکتهای دولتی برای اطلاع رسانی و تبلیغ دستاوردهای همان دستگاه، با هماهنگی و نظارت دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت گفت: براساس ماده۲۰ ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، دستگاه های اجرایی مکلفند حداکثر سه در هزار اعتبارات هزینه ای پرداخت شده خزانه به خود از محل اعتبارات ابلاغی مربوط (به جز فصول ۱، ۴ و۶) را با هماهنگی و نظارت دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت برای اطلاع رسانی و تبلیغ دستاوردهای همان دستگاه اجرایی علاوه بر اعتبارات مربوط به روابط عمومی دستگاه ها، در قالب موافقتنامه متبادله با سازمان و در سطح استان با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانها هزینه نمایند. این حکم در شرکتهای دولتی مندرج در پیوست شماره (۳) قانون، صرفاً از محل هزینه های اداری و عمومی به استثنای هزینه های کارگزینی (پرسنلی) و پاداش سنوات کارکنان و استهلاک و در سقف تعیین شده قابل اجرا است.

وی با بیان اینکه از آنجایی که قانون مشاغل سخت و زیان آور شامل حال خبرنگاران شده و روابط عمومی کار پراسترس، شبانه روزی و سخت است، روابط عمومی هم باید به این مشاغل اضافه شود ادامه داد: یکی از اشکالات اصلی در روابط عمومی های استان این است که روابط عمومی های بخش دولتی ردیف بودجه مستقل ندارند که خواهشمندیم دولت مردمی و قانونگذاران محترم هم در برنامه هفتم توسعه عنایت داشته باشند تا رسانه از جایگاه خوبی برخوردار باشد و هم در بودجه ۱۴۰۲ برای روابط عمومی ها بودجه مستقل در نظر گرفته شود تا با برنامه و بودجه مشخص پاسخگوی کار خود باشند.

مشاور رئیس سازمان، سخنگو و رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی تاکید نمود: این نگرش باید در مدیران استان به وجود آید که هزینه کردن برای روابط عمومی هدر رفت منابع نیست بلکه سرمایه گذاری با سود مضاعف است و چنانچه در زمان مناسب هزینه نشود ضررهای به مراتب بالاتری خواهد داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اهمیت تشکیل انجمن شورای هماهنگی روابط عمومی ها با محوریت بخش خصوصی گفت: با توجه به جایگاه آذربایجان شرقی در بخش های صنعت، معدن و تجارت جای روابط عمومی و رسانه در بخش تولید خالی است که این خلا باید پر شود و واحدهای صنعتی بزرگ که پیشرفتهای زیادی در حوزه های مختلف دارند اخبار مثبت را به جامعه مخابره کنند.

صابر پرنیان افزود: باید موضوع روابط عمومی و ارتباط با رسانه ها در واحدهای تولیدی تقویت شده و مطالبات بخش اقتصاد، تولید و کسب و کارها با صدای بلند مطرح شود تا استان را به بهشت سرمایه گذاری کشور تبدیل کنیم.

معاون روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این نشست ضمن تمجید از تشکیل شعبه استانی انجمن روابط عمومی استان، تشکیل آن را به فال نیک گرفت و گفت: تشکلها و انجمن‌های روابط‌عمومی با هدف شناساندن ارزش و اهمیت روابط‌عمومی به مدیران و مسئولان و ارتقای سطح علمی و تجربی فعالان این حوزه می توانند نقش اساسی ایفا نمایند.

ناصر عبداللهی فلاح با بیان اینکه تشکل تخصصی در روابط عمومی می تواند با استفاده از ظرفیت‌های خود، جایگاه روابط‌عمومی را نهادینه و در سطح استان ارتقاء بخشد افزود: با هدف ارتقای جایگاه روابط عمومی ها ، شورای اطلاع رسانی استان منبعد جلسات خود را در سازمانها و با حضور مدیران برگزار خواهد کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید