Iranian Agriculture News Agency

ساداتی نژاد تصریح کرد:

ارزان سازی غذا با افزایش بهره‌وری، بازاررسانی و حذف دلالان

توافقنامه وزارت جهاد با بسیج برای ارتقای بهره‌وری کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزان سازی غذا با افزایش بهره‌وری، بازاررسانی و حذف دلالان رقم میخورد.

ارزان سازی غذا با افزایش بهره‌وری، بازاررسانی و حذف دلالان

به گزارش خبرنگار ایانا، صبح امروز عملیات مشترک مدیریت هوشمند ارتقای بهره‌وری محصولات راهبردی با حضور سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی و سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در محل این سازمان برگزار شد.

 سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در نشست بسیج و وزارت جهاد کشاورزی برای ارتقاء بهره‌وری محصولات راهبردی، گفت:  فرمان مقام معظم رهبری در گذشته و خصوصا  امسال  در عرصه خودکفایی، معیشت کشاورزان  و رسیدن به امنیت پایدار غذایی مردم ایران رسالت بزرگی است که بر عهده وزارت جهاد کشاورزی نهاده شده است.

وی افزود: بیش از ۲۰ میلیون نفر خانواده بزرگ کشاورزی در این زمینه در حال فعالیت هستند تا این اتفاق را رقم بزنند.

ساداتی ‌نژاد یادآور شد: پس از اسفند سال ۱۴۰۰ و چالش امنیت جهانی، در تامین غذا کشورمان هیچ مشکلی وجود نداشت و این مهم  نشان دهنده آن است که تولید کننده ایرانی با غیرت پای سفره مردم ایران ایستاده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری نشست بسیج و وزارت جهاد کشاورزی برای ارتقای بهره‌وری محصولات راهبردی، گفت: این نشست در راستای هم افزایی بیشتر بین بسیج و وزارت جهاد کشاورزی رقم خورده تا در مامویریت تامین امنیت پایدار غذایی بر اساس رسالت ها و سیاست های اصلی در وزارت جهاد کشاورزی و طرح تحول دولت  سیزدهم  و پیگیری  مباحث مربوط به امنیت غذایی در سازمان بسیج و بسیج مهندسین  پیش برویم.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه برای پیشبرد اهداف وزارت جهاد کشاورزی و بسیج، افزود: این رسالت در طرح تحول دولت وجود داشته که یکی از آن ها کشت قراردادی و الگوی کشت بوده است.

به گقته وزیر جهاد کشاورزی، کشت قراردادی کمک می‌کند تا الگوی کشت پیاده سازی و اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائل در حوزه کشاورزی مرتبط با اطلاعات این بخش بوده است، گفت: در این زمینه کمبود اطلاعات وجود دارد و اجرای الگوی کشت و کشت قراردادی اطلاعات در این زمینه را کامل می کند؛ این مهم سبب دسترسی  وزارت جهاد کشاورزی به میزان تولید در هر استان، منطقه، آغاز عملیات و  پایان آن میشود؛ همچنین سبب می‌شود تا مجموعه زنجیره تامین با زنجیره بزرگ مهندسین که در کشور مستقر هستند به صورت کامل در سامانه قرار گیرد و مدیریت در عرصه نیز بهتر خواهد شد.

وی با اشاره به مبحث بهره‌وری در کشور، افزود: با توجه به شعار مطرح شده توسط رئیس جمهور در وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تولید غذای ارزان، با کیفیت، سالم و ایرانی؛  این شعار در واقع تمام عمده دغدعه های ما را در بحث کشاورزی در بر میگرد.

ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه ما در این راستا در حال تولید هستیم، یادآور شد: آنچه که امروز برای ما مهم است علاوه بر موارد عنوان شده ارزان سازی غذا بوده و  غذا برای اینکه غذا ارزان سازی شود باید افزایش بهره‌وری بازاررسانی و حذف دلالان رقم بخورد.

 به گفته وزیر جهاد کشاورزی،  بهره وری با افزایش علم و فناوری به دست می آید.

وی در پایان ضمن تشکر از بسیج برای کمک در عرضه بازرسی های محصولات کشاورزی در کشور، تصریح کرد: در دولت سیزدهم بحث بازار، بازرگانی و نظارت بر کالاهای کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد در حالی که هیچ نیروی انسانی در این زمینه وجود نداشت و اگر کمک بسیج در این زمینه نبود ما نمی توانستیم در این زمینه موفقیتی را به دست بیاوریم.

گفتنی است؛ براساس این توافقنامه قرار است با کمک گروه‌های جهادی و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و بهره‌برداری از بخش کشاورزی افزایش پیدا کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید