Iranian Agriculture News Agency

تحقیق در آموزه های دینی بسیار مهم و مورد تاکید است

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: تحقیق و پژوهش از مهم ترین شاخصه های علمی در جهان است و اهمیت تحقیق در آموزه های دینی ما بسیار مهم و مورد تاکید است.

تحقیق در آموزه های دینی بسیار مهم و مورد تاکید است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، سید محمدرضا هاشمی در آئین تجلیل از محققان و پژوهشگران مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی این استان که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شده بود، تصریح کرد: در اصول دین، تقلید حرام است و در اصول دین باید تحقیق کرد و این نشان می دهد تحقیق چقدر در دین ما اهمیت دارد و نگاه تشیع به تحقیق ویژه است.

وی اضافه کرد: هفته پژوهش فرصت خوبی برای فعالیت بیشتر در این حوزه است و انتخاب و یا عدم انتخاب پژوهشگران موفق نباید به دلسردی و رها کردن حوزه پژوهش منتهی شود.

او با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال اشتغال دانش بنیان نامیده اند، بیان کرد: در حوزه تحقیقات و پژوهش باید از برخی نگاه ها صرف نظر کنیم و تحقیق ما باید مسئله محور باشد و اگر بخواهیم نگاه مقاله محور را دنبال کنیم یک روش سنتی را دنبال کرده ایم و شاید مقالات بر اساس نیاز و تقاضای ما نباشد.

هاشمی افزود: مقالات ما که به سایر کشورها ارائه شده اند توسط کشورهای دیگر تجاری سازی شده و به سایر کشورها می فروشند و در نهایت ما خوشحالیم که مثلا مقاله ما مورد پذیرش قرار گرفته است.

این روحانی تاکید کرد: پژوهش باید نیاز محوری را در اولویت قرار دهد به طور مثال باید ببینیم در حوزه تولید چوب کشور چقدر سرمایه گذاری کرده ایم و قرار داشتن در زاگرس و جنگل های زاگرس یک فرصت است اما هنوز در تعادل بین دام و مرتع موفقیت حاصل نکرده ایم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: صنایع چوب در اشتغال نقش مهمی دارد و 54 رقم بادام در فارس داریم و تولید کننده خوب گندم هستیم و همه این موارد باید مورد توجه جدی در حوزه پژوهش و تحقیقات قرار بگیرند.

هاشمی اظهار کرد: اینکه 2 هزار میلیارد تومان به بادام شهرکرد خسارت وارد شده است و منابع پایه مثل آب و خاک و زحمت کشاورز هدر رفته است با تحقیقات اصولی قابل پیشگیری است و تحقیق و پژوهش را در کشاورزی باید گسترش دهیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید