Iranian Agriculture News Agency

امام جمعه شیراز:

سیاست گذاری در بخش کشاورزی مبتنی بر مطالعات باشد

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: سیاست گذاری در بخش کشاورزی باید مبتنی بر مطالعات پژوهشی بنیادی و دقیق باشد که متاسفانه در این حوزه ضعیف هستیم.

سیاست گذاری در بخش کشاورزی مبتنی بر مطالعات باشد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، لطف الله دژکام در آئین تجلیل از محققان و پژوهشگران مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی این استان که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شده بود، تصریح کرد: نیاز است با همکاری یکدیگر کار پژوهشی را جلو ببریم و کسانی که قدر پژوهش را ندانند، در مشکلات گرفتار می شوند چرا که قدرت در دانش است.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه پژوهش در کشاورزی ابعاد گسترده ای را در بر می گیرد و استان فارس به دلیل قوی بودن سبقه دامداری و کشاورزی می تواند کارهای ارزشمندی انجام دهد، اظهار کرد: آثار تغییرات ناشی از پژوهش باید در عمل خود را نشان دهد و کاربردی باشد و این نوع کارها باید در حوزه کشاورزی بیشتر انجام شود.

وی با بیان اینکه هر کار پژوهشی نیازمند کارگاه است، افزود: ارتباط مباحث فرهنگی و فلسفی با نتایج پژوهش ها باید مورد توجه باشد و در هر پژوهش کاربردی یک سری پیش فرض ها باید لحاظ شود تا برای تحقیقات بنیادی مورد استفاده قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه ایران به عنوان کشوری که توجه به دین در آن جدی است، ابراز کرد: در کار پژوهشی باید گفت که علم و دین مکمل هم هستند و باید در این خصوص دقت کرد، تغییر پارادایم از فلسفه واقع گرای غربی به فلسفه صدرایی یکی از مسائل بنیادی است که در فضای پژوهشی باید به آن توجه داشت.

آئین تجلیل از محققان و پژوهشگران مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس علاوه بر لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در این استان و امام جمعه شیراز، میزبان ابراهیم عزیزی نماینده مردم شهرستان های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، مجتبی دهقان پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، حسین جعفری معاون پژوهشی و فناوری و سید محمد رضا هاشمی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان تات، سید محسن قائمی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، ابوالفتح مرادی رئیس مرکز تحقیقات  کشاورزی و منابع طبیعی، و جمع کثیری از مدیران و پژوهشگران بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید