Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل سابق منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در آیین تودیع و معارفه :

۱۰۰ درصد اراضی ملی استان البرز تثبیت شده است

حامد فرضی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: ۱۰۰ درصد از اراضی ملی استان البرز، در سامانه کاداستر اراضی ملی تثبیت شده است.

۱۰۰ درصد اراضی ملی استان البرز تثبیت شده است

به گزارش خیرنگار ایانا در استان البرز، طی حکمی از سوی معاون وزیر و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، از تلاش ها و خدمات دکتر حامد فرضی، قدردانی و اصغر بیات به سمت سرپرست جدید اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز منصوب شد.

این آئین با حضور دکتر نقی شعبانیان معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، دکتر بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، دکتر ابوالفضل فانی، مدیر کل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری البرز، سید حسن میرعماد مشاور امور استان‌های سازمان منابع طبیعی کشور، مدیران استانی و شهرستانی و جمعی از کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در محل سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد.

دکتر فرضی، مدیرکل پیشین منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در این آیین با اشاره به اقدامات کاری خود در هشت سال فعالیت در سمت مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، افزود: در این مدت بیش از یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی البرز رفع تصرف شد که این میزان در استانی با وسعت ۵۱۲ هزار هکتار عدد قابل توجهی است.

مدیرکل سابق منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به موضوع طرح تولید یک میلیارد اصله نهال در کشور تصریح کرد: بخشی از این طرح در نهالستان بزرگ کرج انجام می شود که امسال ۴۰ میلیون اصله نهال در البرز هدفگذاری شده است.

دکتر فرضی در خصوص مدیریت چرای دام و مرتع نیز از سال ۱۳۹۴ به بعد در البرز با بیان اینکه بازخورد خوب اجرای این طرح، به تعادل رسیدن ظرفیت تعداد دام و میزان مراتع در حد قابل قبولی است؛ یادآور شد: در حفاظت از اراضی ملی با همکاری اداره کل ثبت اسناد، اولین استان در تثبیت سامانه کاداستر اراضی ملی به صورت ۱۰۰ درصدی بودیم.

وی افزود: همچنین از سال ۱۳۹۷ به مدت سه سال با دستور رهبر معظم انقلاب اعتبارات خوبی از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های آبخیزداری به استان ها اختصاص یافت که سهم البرز در این مدت ۱۱۰ میلیارد تومان بوده است.

دکتر فرضی با بیان اینکه از محل اجرای این اعتبارات طرح های خوبی در بالادست سد های کرج و طالقان انجام شده، بیان کرد: در سیل های سال های گذشته به خوبی شاهد بازخورد اجرای این طرح ها هستیم.

مدیرکل سابق منابع طبیعی و آبخیزداری افزود: علاوه بر اعتبارات صندوق توسعه اعتبارات ملی و استانی را داشتیم که با کمترین نیروی انسانی طرح ها به موقع شروع و پایان یافت و مردم شاهد اتفاقات خوبی در حوزه منابع طبیعی در مقابله با بحران ها بودند.

اصغر بیات، سرپرست جدید، پیش از این معاون اداره کل آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید