Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

مصرف سالانه 90 هزار تن تخم مرغ در آذربایجان غربی

ضرورت توسعه واحد های مرغ تخم گذاردر استان

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 90 هزار تن تخم مرغ در سال در استان مصرف می شود که فقط 12 هزار و 500 تن آن توسط واحد های تخم گذار بومی تولید می شود.

مصرف سالانه 90 هزار تن تخم مرغ در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، اکبر کرامتی افزود: بیش از 70 هزار تن واردات تخم مرغ استان آذربایجان غربی از سایر مناطق کشور است که بیانگر نیاز منطقه به راه اندازی واحد های مرغ تخم گذار است.

وی با بیان اینکه 748 واحد مرغداری گوشتی در استان فعال است، اظهار کرد: تخم مرغ مورد نیاز استان از استانهای دیگر از قبیل آذربایجان شرقی، تهران، قزوین و خراسان تامین می شود.

وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد تخم مرغ مورد نیاز از سایر استانها وارد می شود، اظهار کرد: در آذربایجان غربی 37 واحد مرغ تخم گذار به ظرفیت اسمی حدود یک میلیون و 281 هزار و 888 قطعه در هر دوره وجود دارد که در حال حاضر تعدادی از این واحدها به دلیل فرسودگی نیمه فعال و راکد است.

کرامتی اضافه کرد: در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی این مدیریت از تمامی طرح‌هایی که منجر به توسعه و راه اندازی دوباره واحدهای مرغ تخمگذار می شود، از محل منابع تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی حمایت می کند.

وی ادامه داد: حمایت از تولید پایدار تخم مرغ، رفع مشکلات صنعت مرغ تخم گذار و یکپارچه ‌سازی تولید در دستور کار معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید