Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل امور پشتیبانی دام آذربایجان غربی:

ذخیره سازی مرغ منجد نژاد آرین در اولویت جهاد کشاورزی است

مدیرکل امور پشتیبانی دام آذربایجان غربی گفت: ذخیره سازی مرغ منجد از نژاد آرین در اولویت جهاد کشاورزی است و خرید 140 تن در روز به صورت بسته بندی شده در حال انجام و انتقال به سردخانه هاست.

ذخیره سازی مرغ منجد نژاد آرین در اولویت جهاد کشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، داود قربان نژاد با بیان اینکه این مرغ ها با قیمت مصوب 634 هزار ریال در حال خریداری است، افزود: سویه های دیگر مرغ گوشتی در استان از طریق اتحادیه ها خریداری می شود.

وی با بیان اینکه میانگین مصرف روزانه مرغ گرم بین 210 تا 220 تن در روز است،  اضافه کرد: هم اکنون بیش از یک هزار تن مرغ از نژاد آرین در سردخانه های شرکت پشتیبانی امور دام استان ذخیره سازی شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

قربان نژاد ادامه داد: ما همواره باید به دنبال صیانت از ذخایر ژنتیکی کشورباشیم و طبق دستور مقام معظم رهبری و وزیر جهاد کشاورزی باید به دنبال اشاعه مرغ آرین باشیم، چرا که این مسئله می‌تواند در حوزه ذخایرژنتیکی ما را به خود اتکایی و صادرات برساند.

مدیر کل امور پشتیبانی دام آذربایجان غربی با اشاره به اینکه قیمت کنونی مرغ در بازار مناسب و کمتر از قیمت مصوب است و مشکلی از نظر تهیه و توزیع وجود ندارد، اضافه کرد: در زمینه عرضه گوشت قرمز نیز بازار در حالت تعادل بوده و ذخیره سازی مناسبی انجام شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید