Iranian Agriculture News Agency

نماینده مجلس تصریح کرد:

پژوهش های کاربردی مورد نیاز جامعه است

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پژوهش های کاربردی مورد نیاز جامعه است و بدون شک باید پذیرفت که علم در تولید قدرت نقش بی نظیری ایفا می کند.

پژوهش های کاربردی مورد نیاز جامعه است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ابراهیم عزیزی در آئین تجلیل از محققان و پژوهشگران مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی این استان که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شده بود، تصریح کرد: کشورها از مسیر تولید علم به قدرت رسیده اند و قدرت ملی هر کشور از مولفه های متعددی سرچشمه می گیرد و همه عوامل قدرت باید هم افزا باشند.

نماینده مردم شهرستان های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نظام سیاسی موفق همه عوامل قدرت را با هم داراست و پیشرفت کشورها منوط به یک عامل نیست؛ اگر امروز در صنعت دفاعی پیشرفت های بسیاری حاصل شده نتیجه نگاه علمی و جهادی به این حوزه بوده است.

وی با اشاره به توطئه دشمنان برای ایجاد مانع بر سر راه پیشرفت کشور بیان کرد: نقش فعالیت های پژوهشی در تولید قدرت اقتصادی بسیار مهم است و در حوزه کشاورزی نباید تحقیق و پژوهش را ساده فرض کرد چراکه امنیت غذایی در گرو آن است.

عزیزی با اشاره به تغییرات ایجاد شده در پرداخت ارز ترجیحی افزود: اگر ما قدرت تولید داشته باشیم نیازمند واردات بی رویه نخواهیم بود و این موضوع در گروی انجام تحقیقات بنیادی است.

او ابراز کرد: دستاورد نهایی ما از پژوهش ها و تحقیقات خودکفایی است و از وابستگی ها رها شدن چرا که شعار انقلاب نیز همین بوده است؛ کار پژوهشی کار بزرگی است چرا که نیازهای کشور و مردم را برطرف می کند و این کار باید بر اساس یک راهبرد مشخص تدوین گردد.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه نقش مراکز تحقیقاتی بسیار مهم است و از این فرصت باید نهایت استفاده را کرد، افزود: در بودجه 1402 نیز باید این مسأله به خوبی دیده شود.

آئین تجلیل از محققان و پژوهشگران مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس با حضور لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در این استان و امام جمعه شیراز، مجتبی دهقان پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی، حسین جعفری معاون پژوهشی و فناوری و سید محمد رضا هاشمی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان تات، سید محسن قائمی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، ابوالفتح مرادی رئیس مرکز تحقیقات  کشاورزی و منابع طبیعی، و جمع کثیری از مدیران و پژوهشگران برگزار شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید