Iranian Agriculture News Agency

کشاورزی قراردادی عامل محرکه الگوی کشت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت : کشاورزی قراردادی به عنوان عامل محرکه الگوی کشت است و همه تلاش ما بر این است که با اجرای کشاورزی قراردادی، کشاورزی سنتی را به سمت کشاورزی تجاری و اقتصادی سوق دهیم

کشاورزی قراردادی عامل محرکه الگوی کشت

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان:رئیس سازمان در همایش کشاورزی قراردادی که با حضور ۹۵ رئیس مرکز جهاد کشاورزی استان برگزار شد گفت: کشاورزی قراردادی به عنوان یکی از عوامل زمینه ساز اجرای الگوی کشت می باشد و کلیه سطوح هر مرکز باید به عنوان سهمیه مرکز به طور کامل تحت پوشش کشاورزی قراردادی قرار گیرد.

سید رحمت ا... پریچهر با بیان اینکه اجرای کشاورزی قراردادی از تاکیدات مقام عالی وزارت می باشد افزود: استان خوزستان یکی از استان های تامین کننده و تاثیرگذار در تولید گندم است و ما باید تلاش کنیم تا خیال کشاورز را از بخش آخر کار که موضوع بازار و فروش محصول است با اجرای کشاورزی قراردادی آسوده  کنیم.

وی  در ادامه مراکز جهاد کشاورزی را به عنوان مهمترین بخش در ارتباط مستقیم و انتقال دانش به کشاورزان دانست و اظهار داشت: ارتباط با مراکز جهاد کشاورزی از تاکیدات اینجانب بوده تا بتوانیم مسائل و چالش های پیش رو را به صورت رودررو با یکدیگر در میان بگذاریم.

وی با بیان اینکه با تلاش صورت گرفته توسط کشاورزان پرتلاش استان ۳۹۳ هکتار سهمیه ابلاغی الگوی کشت پاییزه توسط وزارت جهادکشاورزی انجام شد تصریح نمود :کشاورزی قراردادی به عنوان عامل محرکه الگوی کشت می باشد و همه تلاش ما بر این است که با اجرای کشاورزی قراردادی، کشاورزی سنتی را به سمت کشاورزی تجاری و اقتصادی سوق دهیم 

پریچهر یادآور شد: بر اساس نیاز کشور و با توجه به رئوس برنامه هفتم توسعه ابلاغی توسط مقام معظم رهبری که در آن به تامین حداقل ۹۰ درصد از کالاها و محصولات اساسی کشور در داخل کشور اشاره شده است  وظیفه ما سنگین تر شده است

وی اظهار کرد:  الگوی کشت بر اساس سه مولفه اصلی که نیازکشور می باشد و بر اساس سیاست‌های کلان از جمله  خود اتکایی در تولید محصولات کشاورزی، بخش اقتصادی شامل  تعیین قیمت برای محصولات و خدماتی که ارائه می شود مانند نهاده ها ،سوخت، بیمه و نهایتاً اقلیم تدوین شده است 

وی با بیان اینکه  استان خوزستان شرایط بسیار مناسبی دارد و از حدود ۸ میلیون هکتار اراضی آبی کشور یک و دو  دهم میلیون هکتار  در استان لاله پرور خوزستان قرار دارد افزود :  این موضوع  مسئولیت ما را سنگین تر  کنیم.

وی اذعان کرد هدف از برگزاری چنین همایش هایی این است که کشت قراردادی نهادینه شود و همچنین مشکلات آن برای سال های آینده  برطرف شود.

پریچهر ادامه داد: همچنین یکی از امتیازاتی که برای کشاورزی قراردادی در نظر گرفته شده مبلغی است که جهت حمل و نقل محصول گندم  به ازای هر تن به کشاورز اعطا می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید