Iranian Agriculture News Agency

کشت قراردادی گندم در 5000 هکتار مزارع بهشهر

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر از کشت قراردادی گندم در 5 هزار هکتار مزارع این شهرستان خبر داد.

کشت قراردادی گندم در 5000 هکتار مزارع بهشهر
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، غلامرضا قنبری با اشاره به راه‌اندازی سامانه کشاورزی کشت قراردادی گندم، گفت: تاکنون 5 هزار هکتار اراضی گندم شهرستان بهشهر با همت و تلاش کارشناسان پهنه در مراکز جهاد کشاورزی دهستان های این شهرستان در سامانه کشاورزی قراردادی گندم ثبت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر با بیان اینکه گندم کاران می‌توانند برای کشت قراردادی گندم با نصب نرم افزار مورد نظر در گوشی‌های همراه با سیم کارت همراه اول خود نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کنند، افزود: در این سامانه گندمکارانی که در سامانه جامع کشاورزی ثبت نام هستند می توانند با ارائه شماره تماس، کد ملی و اخذ کد رهگیری در این سامانه بیمه شوند و نهاده‌های کشاورزی خود را دریافت کنند.

این مسوول تصریح کرد: از آنجایی که برخی کشاورزان توانایی ثبت نام در این سامانه را نداشتند، کارشناسان پهنه مراکز جهاد کشاورزی دهستان های شهرستان با ظرفیت های خود نسبت به راهنمایی و ثبت نام این کشاورزان اقدام کردند که تاکنون 5 هزار هکتار از این اراضی ثبت سامانه کشاورزی قراردادی شد.

قنبری افزود: گندم‌کاران با استفاده از کشت قراردادی می‌توانند محصول خود را با سهولت بیشتری تولید و در قالب خرید تضمینی به دولت تحویل دهند.

وی در پایان با بیان اینکه تولید، خودکفایی و خوداتکایی در گندم موضوع راهبردی و مهمی است، گفت: این طرح فقط برای گندم آبی در نظر گرفته شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید