Iranian Agriculture News Agency

صرفه‌جویی ۲۰۲ میلیارد دلاری با اجرای سند الگوی کشت

رییس سازمان تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: صرفه‌جویی ۲۰۲ میلیارد دلاری با اجرای سند الگوی کشت است.

صرفه‌جویی ۲۰۲ میلیارد دلاری با اجرای سند الگوی کشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال وبختیاری، سید مجتبی خیام‌نکویی روز پنجشنبه در آیین رونمایی از سند الگوی کشت چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: با اجرای مناسب سند الگوی کشت ظرف هشت سال آینده ۲۵ تا ۲۷ میلیون تن افزایش تولید در سطح خواهیم داشت و در سال نخست اجرای این سند ۲.۲ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی خواهیم داشت.

وی، با تشریح سه راهکار برای افزایش تولیدات کشاورزی کشور با اجرای سند الگوی کشت، تصریح کرد: در حالت بدبینانه تولیدات کشاورزی کشور از ۸۲ میلیون تن در سال به ۸۵ میلیون تن می‌رسد، در حالت واقع‌بینانه به ۹۱ میلیون تن و در حالت خوشبینانه به ۹۵ میلیون تن افزایش پیدا می‌کند.

معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کشور افزود: در تدوین و اجرای سند الگوی کشت، ۲ هزار محقق در سراسر کشور همکاری می‌کنند و به عنوان بازوی اصلی در اختیار مسوولان استانی قرار می‌گیرند.

قابل ذکر است: در قالب سند الگوی کشت کارگروه های استانی به ریاست استاندار و دبیری رییس سازمان جهادکشاورزی تشکیل و در راستای تحقق امنیت غذایی که مهمترین هدف سند الگوی کشت به شمار می‌رود، سیاست‌های تدوین شده به مرحله اجرا می‌رسد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید