Iranian Agriculture News Agency

 رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد؛

خرید ۹۰ تن برنج ارقام پر محصول در مازندران

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۹۰ تن برنج از آغاز خرید توافقی ارقام پرمحصول تاکنون از شالیکاران استان خریداری شد.

خرید ۹۰ تن برنج ارقام پر محصول در مازندران
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با هماهنگی و پیگیری وزارت جهاد کشاورزی و استانداری مازندران و برای خروج از رکود بازار برنج در استان، ۸ مرکز خرید برنج ارقام پرمحصول از ۲۳ آذر امسال در شهرستان‌های بهشهر، نکا، میاندورود، قائمشهر، آمل، بابل، بابلسر و محمودآباد توسط تعاون روستایی استان دایر شد.

عنایتی افزود: برنج ارقام پرمحصول ندا و شیرودی از کشاورزان شالیکار استان به ترتیب با قیمت ۳۳ و ۴۱ هزار و ۸۰۰ تومان با ۸ درصد شکستگی خریداری می‌شود و در بازه زمانی ۱۵ روزه وجه آن پرداخت می‌شود.

او گفت: با توجه به پایش‌های میدانی انجام گرفته از بازار برنج استان، این اقدام دولت باعث بهبود اوضاع بازار برنج استان شده و قیمت این برنج‌ها در بازار با افزایش چندین هزار تومانی همراه بوده است.

عنایتی با اشاره به اینکه ۹۰ تن برنج از آغاز خرید توافقی ارقام پرمحصول تاکنون از شالیکاران استان خریداری شد، ادامه داد: در مرحله نخست خرید ۵۰ هزارتن برنج پرمحصول هدف‌گذاری شده است که امکان افزایش آن نیز وجود دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه هدف از خرید توافقی برنج، خارج کردن بازار برنج داخلی از رکود، حمایت از شالیکاران و تامین بخشی از ذخایر راهبردی برنج است، گفت: این مراکز در صورت نیاز و استقبال شالیکاران به ۱۱ مرکز خرید توافقی برنج پرمحصول افزایش خواهد یافت.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید