Iranian Agriculture News Agency

شیراوند در میز اقتصادی شبکه خبر:

تنظیم بازار میوه شب عید به بخش خصوصی واگذار شد

معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از واگذاری تنظیم بازار میوه شب عید به بخش خصوصی خبر داد.

تنظیم بازار میوه شب عید به بخش خصوصی واگذار شد

به گزارش ایانا و به نقل از صدا وسیما، محسن شیراوند معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در برنامه میز اقتصادی شبکه خبر با اشاره به اهداف دولت از مشارکت بخش خصوصی در تنظیم بازار میوه شب عید گفت: در بحث تأمین میوه شب عید به‌ویژه سیب و پرتقال، دولت به دنبال توزیع میوه به قیمت مناسب برای مصرف‌کننده و تأمین و حمایت از تولیدکننده است.

وی افزود: تشخیص وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار میوه شب عید این است که این اقدام احتیاطی است و باید انجام شود.

معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از اشتباهات سالهای گذشته این بود که قیمت برای خرید اعلام می‌شد یعنی دولت این پالس را به بازار می‌داد که به عنوان مثال قیمت پرتقال ۴۵۰۰ تومان است، یعنی تحت هیچ شرایطی پایین‌تر از این قیمت نفروشید و اگر برای کسی هم عرضه پایین‌تر از این قیمت به صرفه بود، این کار را نمی‌کرد چرا که سیاست دولت بر این است که با قیمت ۴۵۰۰ تومان خرید کند و امسال برای نخستین‌بار برای آنکه بتوانیم افزایش قیمت‌ها را مدیریت کنیم اعلام کردیم، قیمت خرید تعیین نمی‌کنیم.

شیراوند افزود: دولت براساس رصد جامعه و قیمت محصول در بازار زمانی که قیمت‌ها متعادل باشد، تعیین قیمت نمی‌کند، در مواقعی هم دولت در رصد تنظیم بازار میوه شب عید متوجه می‌شود که اقشار کم‌درآمد توانایی تهیه میوه مناسب به میزان مورد نیازشان را ندارند و در این صورت دولت با توجه به قیمت روز میوه در هر استان، قیمت تنظیم بازاری تعیین می‌کند و در این حالت زیان بخش‌خصوصی بر عهده دولت است.

وی بیان کرد: اتحادیه مرکزی تعاون روستایی، اتحادیه باغداران و اتحادیه بنکداران سه مجموعه خصوصی قدرتمندند که توان ایفای نقش در سطح کشور و ملی را دارند.

معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سازمان تعاون روستایی تحت هیچ شرایطی در اجرای تنظیم بازار میوه شب عید ورود نمی‌کند و فقط نظارت عالیه دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید