Iranian Agriculture News Agency

با آغاز طرح نظارتی شب یلدا؛

شناسایی 52 واحد صنفی متخلف عرضه محصولات اساسی در فارس

مدیر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از آغاز گشت های ویژه طرح نظارتی شب یلدا در این استان خبر داد و گفت: با آغاز این طرح تا کنون 52 واحد صنفی متخلف شناسایی و تشکیل پرونده شده است.

شناسایی 52 واحد صنفی متخلف عرضه محصولات اساسی در فارس

علیرضا شیخ با بیان اینکه تا کنون 540 واحد صنفی در 36 شهرستان این استان بازرسی و روند عرضه کالا ها ارزیابی شده است، تصریح کرد: تعداد 120 مورد از بازرسی ها و شناسایی 23 مورد از تخلف ها در کلان شهر شیراز به ثبت رسیده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه عمده تخلفات ثبت شده شامل گران فروشی، عدم صدور فاکتور فروش، عدم ارائه فاکتور خرید کالا توسط واحد صنفی و عدم نصب اتیکت قیمت کالا بوده است، اظهار کرد: عملکرد بازرسی ها و تخلفات شناسایی شده به طور مستمر و به روز در "سامانه سیمبا" در حال ثبت است که این سامانه از ابتدای دی ماه به شکل رسمی شروع به کار خواهد کرد و امکان گزارش گیری های مستقل فراهم می شود.

وی با بیان اینکه گشت های مذکور به صورت مشترک برگزار می شود و علاوه بر بازرسان خبره جهاد کشاورزی، نیروهای اتاق اصناف، بسیج اصناف و صمت نیز حضور دارند، ابراز کرد: در سطح کلان شهر شیراز 40 تیم بازرسی و در سطح دیگر شهرستان ها حداقل یک تیم تشکیل و در حال فعالیت نظارتی هستند.

شیخ با تاکید بر اینکه جهاد کشاورزی در حوزه نظارت بر واحد های عرضه محصولات اساسی مانند نان، میوه، گوشت، مرغ و تخم مرغ نظارت دارد، بیان کرد: در حال حاضر عرضه مرغ در سطح استان فارس پایدار است و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

مدیر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه برای بازرسان این مدیریت دوره های آموزشی مستمری در حال برگزاری است، اضافه کرد: با اجرای این برنامه ها علاوه بر زبده شدن پرسنل به کار گیری شده، کیفیت بازرسی ها و سرعت آن بهبود یافته است.

او با بیان اینکه  مدیریت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص وضعیت عرضه کالاهای اساسی کشاورزی در بازار است، افزود: شماره تلفن 32172020 آماده دریافت و ثبت هر گونه گزارش و تخلف های این حوزه در سطح استان فارس است.

گشت نظارتی ویژه شب یلدا فارس

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید