Iranian Agriculture News Agency

آشنایی با بیماریهای مشترک بین انسان و دام در رامهرمز

دوره آموزشی آشنایی با بیماریهای مشترک بین انسان و دام رامهرمز برگزار شد.

آشنایی با بیماریهای مشترک بین انسان و دام در رامهرمز

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، رییس اداره دامپزشکی رامهرمز گفت:  دوره آموزشی آشنایی با بیماریهای مشترک بین انسان و دام در روستای شاه ابوالقاسم این شهرستان برگزار شد.

بهروز حقیقی هدف از برگزاری این دوره را آگاهی بخشی و نحوه انتقال بیماری های مشترک بین انسان و حیوان، مقابله با هرگونه خسارت احتمالی و ارتقاء سلامت جامعه عنوان کرد و افزود: دوره های آموزشی با موضوعات راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری های مشترک بین انسان و حیوان در بخش های مختلف شهرستان برگزار می شود.

وی  با تاکید بر اهمیت آشنایی با بیماری های قابل انتقال از دام به حیوان، خاطرنشان کرد: بیماری مشترک میان انسان و حیوان شامل گروه وسیعی از بیماری های ویروسی، قارچی، باکتریال و انگلی همچون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، تب مالت، هاری، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، کیست هیداتیک و... است که در این دوره کارشناسان دامپزشکی به ارائه مطالبی پیرامون ماهیت این بیماری ها، علائم، راه های انتقال، گروه های در معرض خطر و اقدامات لازم در هنگام ابتلا پرداختند.

حقیقی در پایان تصریح کرد:در  این کلاس آموزشی به سوالات مختلف دامداران پاسخ داده شد و تعدادی بروشور مربوط به بیماریهای مشترک در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید