Iranian Agriculture News Agency

معاون دفتر فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور:

سهم کشاورزی از شرکت‌های دانش بنیان کشور به ۶.۵ درصد افزایش یافت

معاون دفتر فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: سهم بخش کشاورزی از شرکت‌های دانش بنیان کشور چهار درصد بود که با همت جمعی دولت و واحدهای فناور این رقم اکنون به ۶.۵ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، محمدرضا صفرنژاد روز دوشنبه در آیین بزرگداشت روز پژوهش و تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین افزود : تا اوایل سال جاری تعداد شرکت‌های دانش بنیان بخش کشاورزی در کشور ۳۰۰ واحد بود که اکنون این رقم به ۵۰۰ واحد رسیده است.

وی اضافه کرد: بر اساس افقی که ترسیم شده است، سهم بخش کشاورزی و منابع طبیعی در شرکت‌های دانش بنیان کشور باید به رقم ۲۰ درصد برسد که برای آن زمان بندی و برنامه توسعه تدوین شده است.

صفرنژاد در ادامه به راه‌اندازی ۱۰ پارک یا دهکده فناوری بخش کشاورزی در کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون پنج مورد آن احداث و راه‌اندازی شده و یکی از آن‌ها در همین استان قزوین قرار دارد و تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.

این مسئول در ادامه بیان داشت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته و با هدف ایجاد انگیزه برای پژوهشگران و محققان بخش کشاورزی و منابع طبیعی فرآیند ثبت اختراع شرکت ها تسهیل شده تا واحد فناور درگیر مراحل بروکراسی نباشد.

معاون دفتر فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور به نقش شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تولیدات داخلی اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب و توسعه هرچه بیشتر شرکت‌های فناور باید ۱۰ درصد تولید ناخالص ملی به تولیدات شرکت‌های دانش بنیان بخش کشاورزی اختصاص یابد.

صفر نژاد یادآور شد: یکی از موضوعاتی که به ورود شرکت‌های فناور و دانش بنیان در بخش کشاورزی کمک می‌کند نیازسنجی به شکل کلان است که ۸۰۰ نیاز فناورانه در حوزه کشاورزی و زیربخش‌های مختلف شناسایی شده و در اختیار واحد‌های فناور این بخش قرار گرفته است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید