Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

کشاورزان برای تبدیل سند دفترچه ای به تک برگی هزینه ای پرداخت نمی کنند

صدور ۷۵۸ فقره سند تک برگی اراضی کشاورزی در آذربایجان غربی

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : طبق تفاهم نامه‌ منعقده فی مابین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت جهاد کشاورزی ، کشاورزان برای تبدیل سند دفترچه ای به تک برگی هزینه ای پرداخت نمی کنند و هزینه تهیه نقشه کاداستری و سند مالکیت بر عهده سازمان ثبت اسناد است .

کشاورزان برای تبدیل سند دفترچه ای به تک برگی هزینه ای پرداخت نمی کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، مجتبی قلنجی افزود : در قانون بودجه امسال روستاییان برای تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای به تک برگ تا پایان امسال از پرداخت هزینه‌ها معاف شدند و اگر کسی مراجعه نکند در سال آینده باید هزینه را پرداخت کند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت : بر اساس آخرین آمار ارسالی از مجموع یک میلیون هکتار از اراضی کشاورزی استان، در سطح 842 هکتار از اراضی کشاورزی به تعداد 758 فقره سند تک برگی صادر شده است و در حال حاضر تعداد 16 هزار و 387 فقره پرونده از طریق مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها به ادارات ثبت اسناد و املاک ارسال شده است که در مراحل فرایند صدور سند قرار دارند.

قلنجی با بیان اینکه در طی بازه زمانی 8 ماهه از ابتدای سال جاری تا کنون ، تعداد 438 نفر از بهره برداران اراضی کشاورزی به ادارات ثبت اسناد در اجرای رفع تداخلات و حد نگار و همچنین تعداد 76 نفر از بهره برداران اراضی کشاورزی به ادارات ثبت اسناد در راستای اجرای قانون تعیین تکلیف صدور اسناد اراضی معرفی شده اند.

این مسئول با اشاره به ضرورت افزایش تعامل و هماهنگی بین دستگاه اجرایی ذیربط در این زمینه، تاکید کرد: مشکلات و چالش های موجود به منظور تسریع در صدور اسناد اراضی کشاورزی استان باید شناسایی و برنامه ریزی دقیق تری برای تسریع در عملیات اجرایی کار تا پایان سال جاری انجام‌ گیرد.

وی اضافه کرد: سنددار کردن اراضی روستایی این امکان را فراهم می کند که روستاییان از اسناد ملکی خود به عنوان وثیقه برای دریافت انواع تسهیلات بانکی استفاده کنند. قلنجی اضافه کرد: لازم است که مزایا و آثار مثبت سنددار کردن زمین‌های کشاورزی برای کشاورزان استان تشریح و تبیین شود تا آنان با رغبت بیشتری برای سنددار شدن زمین‌هایشان اقدام کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید