Iranian Agriculture News Agency

شناسایی 2351 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی آذربایجان غربی

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ، 2هزار و 351 مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در استان به مساحت بیش از 97 هکتار شناسایی شده است.

شناسایی 2351 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی ، مجتبی قلنجی افزود: واحدهای گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان در این راستا 2 هزار و 332 مورد اخطار توقف عملیات به مساحت 96 هکتار برای متخلفان در حوزه تغییر کاربری اراضی صادر کرده اند.

وی بیان کرد: اخبار و گزارش‌های دریافتی مردم از طریق سامانه 131 نیز دریافت و بلافاصله به واحد‌های گشت ابلاغ و بازخورد گیری می‌شود که طی بازه زمانی 8 ماهه در سال جاری یکهزار و 591 مورد گزارش از طریق سامانه دریافت و تا کنون یکهزار و 159 مورد بازدید و پیگیری شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

قلنجی بیان کرد: هرگونه خرد کردن اراضی کشاورزی، فنس‌کشی و دیوارکشی، ساخت اتاق و اتاقک، نصب کانکس و ریختن مصالح ساختمانی بدون دریافت مجوزهای قانونی لازم از مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز زمین‌های زراعی و باغی به شمار می‌رود و با آن برخورد می‌شود. قلنجی با اشاره به ضرورت صیانت از اراضی کشاورزی،گفت: زمین‌های کشاورزی محدود است و باید آنها را برای حفظ امنیت غذایی جامعه و نسل‌های آینده حفظ کنیم.

وی در پایان گفت:  با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و ساز های غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی و اراضی ملی سامانه ارتباط مردمی 131 ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی و سامانه 1504 یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی جهت برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه های ملی و اراضی کشاورزی هستند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید