Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

بیش از 20 هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی به چرخه تولید بازگشت

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : در طی 8 ماهه سال جاری ، به منظور حفظ بستر تولید و جلوگیری از تغییرکاربری های غیرمجاز، بیش از 20 هکتار از اراضی کشاورزی استان به چرخه تولید بازگشت.

بیش از 20 هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی به چرخه تولید بازگشت

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی ، مجتبی قلنجی با اشاره به قلع و قمع 953 فقره بنا و ساخت‌ و سازغیرمجاز در اراضی باغی و زراعی استان از ابتدای سال جاری تاکنون ، اظهار کرد: از این تعداد 859 مورد مربوط به اجرای تبصره دو ماده 10 قانون حفظ کاربری زراعی و باغی و94 مورد نیز متعلق به آرای قضایی قطعیت یافته در اجرای ماده 107 قانون مجازات اسلامی بوده است.

قلنجی اضافه کرد: نقش مشارکت های مردمی از طریق تماس با سامانه تلفنی 131 و ارائه گزارشات تخلفاتی در ارتباط با تغییرکاربری های غیرمجاز زمین های کشاورزی توسط سودجویان و فرصت طلبان بسیار تاثیرگذار است.

این مسئول با بیان این که آموزش، ترویج و توانمندی جوامع محلی از افزایش بی رویه ساخت‌وسازهای غیرمجاز جلوگیری می‌کند، گفت: یکی از برنامه‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی، برگزاری دوره های آموزشی برای دهیاران، شوراها و تشکل‌های بخش کشاورزی است تا در مورد هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی مراتب را گزارش دهند که در سال جاری برای 2 هزار و 22 نفر روز از دهیاران، شوراها و تشکل‌های بخش کشاورزی و برای کارکنان نیز به تعداد 469 نفر روزدوره های آموزشی حضوری و غیر حضوری برگزار شده است.

وی افزود : هرگونه ساخت ‌وساز غیرمجاز و یا مستحدثات در اراضی زراعی و باغی بدون دریافت مجوز مصداق تغییر کاربری غیرمجاز است و با متخلفان برابر قانون با قاطعیت برخورد می‌شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به آدرس https://iraneland.ir ، به منظور جلوگیری از زمین خواری و پاسخگویی ضابطه‌مند به درخواست‌های قانونی مردم در حوزه زمین راه اندازی شده است که در این سامانه امکان ثبت درخواست مجوز الکترونیکی واگذاری اراضی ملی و دولتی برای طرح‌های کشاورزی و غیر کشاورزی فراهم شده که این امر باعث جلوگیری از انواع جرایم مرتبط با زمین خواری خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید