Iranian Agriculture News Agency

اجرا شد

۵۳۹ مورد تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از تشدید نظارت‌ و شناسایی ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان خبر داد

۵۳۹ مورد تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال وبختیاری، حسین برزگر افزود: طی سالجاری بیش از یک هزار و ۳۰۰ طرح کشاورزی و غیر کشاورزی در سطح ۱۳ هزار هکتار در استان مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در همین راستا ۲۰۰ پلاک در قالب ۱۰۶پرونده در سطح ۸۳ هزار هکتار در کارگروه رفع تداخلات مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت منجر به یک هزار و ۲۴۶ مورد اخطاریه، ۹۵ مورد حکم و ۵۳۹ مورد تخریب‌ تبصره ۲ ماده ۱۰ شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این عملکرد سبب شد تا مدیریت امور اراضی استان رتبه برتر واگذاری اراضی و کنترل ساخت‌وساز در کشور را از آن خود کند.

برزگر تامین امنیت غذایی را از مهمترین اهداف وزارت جهادکشاورزی دانست و گفت: لازمه تحقق این مهم حفظ کاربری اراضی کشاورزی و جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز است.

وی ارائه نکردن خدمات به ساخت‌وسازهای غیرمجاز توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان را از مهمترین عوامل بازدارنده در این خصوص عنوان کرد و افزود: از دستگاه‌های خدمات‌رسان درخواست می‌شود تا قبل از ارائه هرگونه خدماتی به اینگونه ساخت‌وسازها از ادارات جهاد کشاورزی شهرستان‌ها استعلام بگیرند.

قابل ذکر است: چهارمحال و بختیاری دارای ۲۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است. در حال حاضر ۷۷ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۹۵۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان فعال هستند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید