Iranian Agriculture News Agency

تهاتر بیمه با غرامت محصولات کشاورزی جهت تسهیل در فرآیند بیمه گذاری

مدیر گروه صندوق بیمه کشاورزی خوزستان گفت: جهت رفاه حال کشاورز تهاتر سهم بیمه با خسارت سال گذشته پیش بینی شده است.  

تهاتر بیمه با غرامت محصولات کشاورزی جهت تسهیل در فرآیند بیمه گذاری

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان در جلسه ستاد بیمه کشاورزی استان گفت: با توجه به اینکه جهت تعیین خسارت محصولات کشاورزی، برآوردهای حضوری بیمه به سنجش از راه دور تغییر یافت مشکلاتی پیش آمد که بررسی مجدد صورت گرفت و همچنین اعتراضاتی در خصوص بررسی شاخص های تعیین خشکسالی از سوی سازمان مطرح بود که مقرر شد در قالب یک کمیته، شاخص های مد نظر به صندوق بیمه کشاورزی کشور ارسال گردد و در سال زراعی جاری خسارت ها بر اساس شاخص های مورد نظر سنجیده شود.

جواد سلطان کاظمی افزود: 42 عامل خسارت زا در استان وجود دارد و سیاست سازمان حمایت از بیمه ، ترویج و آموزش برای بیمه همه سطوح محصولات کشاورزی است.

وی تصریح نمود: پس از سیل 98 مشحص گردید تنها خسارتی را که دولت به صورت بلاعوض پرداخت می کند در قالب بیمه است.

در ادامه مدیر گروه صندوق  بیمه کشاورزی استان با بیان اینکه میزان خسارت سال زراعی گذشته در مجموع بیش از 2هزار و 560  368 میلیون ریال بود  اظهار داشت: بیش از یک هزار و 829 میلیارد ریال غرامت تاکنون پرداخت شده است.

محمد آلاله اضافه کرد: در طرح جهش تولید در دیمزارهای استان که 100 هزار هکتار مصوب استانی می باشد 230 هزار تومان هکتار سهم  بیمه در هر هکتار است که 50 هزار تومان آن توسط ستاد اجرایی فرمان امام پرداخت می شود همچنین وزارت جهاد کشاورزی تا سقف یک میلیون هکتار از کل سطح کشت شده کشور را به میزان 50 هزار تومان در هر هکتار سهم بیمه پرداخت می کند و بدین ترتیب سهم بیمه کشاورز 130 هزار تومان خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین کشاورز می تواند به صورت تهاتر از سهم بیمه خود خسارت سال گذشته را کم کند.

آلاله تصریح کرد: سطح بیمه شده محصولات زراعی در سال زراعی جاری تاکنون 38 هزار و 224 هکتار بوده است همچنین 362 هزار و 683 رأس دام تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید