Iranian Agriculture News Agency

نخستین کلینیک‌های گیاهپزشکی درجه یک در استان قزوین راه‌اندازی می‌شوند

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از راه اندازی ۲ واحد کلینیک گیاهپزشکی درجه یک برای نخستین بار در این استان خبر داد.

نخستین کلینیک‌های گیاهپزشکی درجه یک در استان قزوین راه‌اندازی می‌شوند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، یوسف درخشان روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: با راه‌اندازی این کلینیک‌ها استان قزوین سیزدهمین و چهاردهمین کلینیک گیاهپزشکی تخصصی را در کشور دارا خواهد بود.

وی اضافه کرد: کلینیک ها ی گیاهپزشکی در ۳ رده با توجه به تعداد کارشناسان متخصص و تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی رتبه بندی می شوند و همه کلینیک‌های موجود در استان قزوین تاکنون دارای رتبه ۳ و فاقد تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی و نیروهای متخصص در تشخیص بوده‌اند.

درخشان تصریح کرد: با راه‌اندازی این کلینیک‌ها در محدوده شهرستان قزوین بررسی دقیق بخش‌های مختلفی شامل انواع ویروس‌ها، باکتری‌ها، قارچ‌ها و حشرات انجام می‌شود.

به گفته این مسئول تشخیص دقیق عوامل خسارتزا به ویژه در بخش بیماری‌ها نقش بسیار مهمی در اجرای مدیریت تلفیقی این عوامل و مصرف بهینه و کاهش مصرف آفتکش‌ها و درنهایت تامین امنیت غذایی با حفظ سلامت محصول و محیط زیست دارد و با راه اندازی این کلینیک‌ها که دارای آزمایشگاه هستند،‌ به خوبی نیاز بهره برداران در حوزه محصولات گلخانه‌ای، باغی، زراعی، نهالستان‌ها و حتی تایید برای صادرات و واردات مرتفع خواهد شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: مزایای دیگر این کلینیک‌ها  نظارت مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی و نظام مهندسی کشاورزی بر فرآیند کارهای آزمایشگاهی است که کشاورزان را از مراجعه به سایر استان‌ها برای اخذ گواهی‌های آزمایشگاهی بی نیاز می‌کند.

گفتنی است این کلینیک‌ها در روزهای آتی و حداکثر تا بهمن ماه پس از بازدید و بررسی افتتاح و راه‌اندازی خواهند شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید