Iranian Agriculture News Agency

پرداخت غرامت بیمه محصولات کشاورزی از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی

کشاورزان آذربایجان شرقی 1500 میلیارد ریال غرامت بیمه محصولات دریافت می‌کنند

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: امسال غرامت بیمه محصولات کشاورزی استان در بخش زراعت با حداقل ۱۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۸۰ میلیارد تومان رسید.

کشاورزان آذربایجان شرقی 1500 میلیارد ریال غرامت بیمه محصولات دریافت می‌کنند

علی تبریزی، در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، با بیان اینکه پارسال ۷۰ میلیارد تومان غرامت از بابت بیمه محصولات کشاورزان استان در بخش زراعت پرداخت شده است، افزود: پارسال در بخش باغبانی نیز ۷۰ میلیارد تومان غرامت به باغداران استان پرداخت شده بود که پیش بینی می شود امسال نیز همین مبلغ به باغداران پرداخت شود.

وی اظهار کرد: هم اکنون حدود ۱۵ هزار هکتار از محصولات کشاورزی استان در برابر بلایای طبیعی بیمه شده و پیش بینی می شود تا پایان مهلت بیمه گری و با تمدید آن تا پایان بهمن، این میزان به سطح ۲۵۰ هزار هکتار سال گذشته برسد.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه روند بیمه محصولات کشاورزی در استان ادامه دارد، گفت: برخی عوامل از جمله افزایش تعرفه های بیمه در سال جاری نسبت به سال گذشته و افزایش آن از ۵۰ هزار تومان برای هر هکتار به ۱۳۰ هزار تومان و تاخیر یک ماهه در پرداخت یارانه موجب شده تا میزان بیمه محصولات کشاورزی در استان تاکنون کمتر از سال گذشته باشد.

تبریزی، تاخیر یک ماهه در پرداخت غرامت از سوی صندوق نسبت به سال گذشته و عدم ارایه لیست کشاورزان به نمایندگی ها برای بیمه کردن محصولات کشاورزی آن ها را از دیگر دلایل این کاهش اعلام کرد.

وی یادآوری کرد: با توجه به اینکه هم اکنون یارانه وزارت جهادکشاورزی و غرامت بیمه محصولات کشاورزی از سوی این صندوق در حال پرداخت است، پیش بینی می شود حجم بیمه محصولات کشاورزی استان تا مهلت بیمه گری رشد چشمگیری داشته باشد.

تبریزی ادامه داد: برای جلوگیری از بروز چنین مواردی باید تعرفه بیمه در ماه اول سال زراعی اعلام شود تا کشاورزان زودتر اقدام به بیمه محصولات خود کنند ولی امسال این تعرفه ها با یک ماه تاخیر اول آبان اعلام و این کار موجب تاخیر در بیمه محصولات کشاورزان شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید