Iranian Agriculture News Agency

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

مازندران تامین کننده پرتقال کشور است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: عمده تامین کننده پرتقال کشور، استان مازندران است که از 20 آذرماه تا 15 بهمن ماه خرید و ذخیره سازی سیب و مرکبات استان باید انجام شود.

مازندران تامین کننده پرتقال کشور است
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، حسن عنایتی کلیجی در جلسه کمیته راهبردی خرید مرکبات شب عید اظهار کرد: در آستانه شب عید و لزوم تنظیم بازار مرکبات عید 1402، کمیته راهبردی خرید و تامین میوه سیب و مرکبات در جهاد کشاورزی مازندران تشکیل شد تا تسریع و تسهیل در روند خرید و ذخیره سازی این میوه ها انجام شود و بر این اساس تعاون روستایی مسؤول خرید، ذخیره سازی و توزیع میوه شب عید در استان است.

وی ادامه داد: این کمیته با حضور تعاون روستایی، استانداری، بازرسی، اتحادیه ها، صمت، اتاق اصناف و به ریاست جهاد کشاورزی تشکیل شد و دبیری آن بر عهده اتحادیه تعاون روستایی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: اتخاذ تصمیم برای اجرا یا عدم اجرای طرح و یا بحشی از آن در استان، تعیین مقدار میوه موزد نیاز استان و تعیین مباشرین اجرای طرح خرید، ذخیره سازی و توزیع میوه از جمله وظایف این کمیته است.

این مسؤول تصریح کرد: عمده تامین کننده پرتقال کشور، استان مازندران است که از 20 آذرماه تا 15 بهمن ماه خرید و ذخیره سازی سیب و مرکبات استان باید انجام شود.

عنایتی اضافه کرد: سال گذشته 400 تن پرتقال و 500 تن سیب برای شب عید مازندران در نظر گرفته شد.

کهنسال مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در این جلسه اظهار کرد: بر اساس نیاز واقعی استان نسبت به خرید و ذخیره سازی میوه شب عید اقدام شود و با توجه به ایام ماه مبارک رمضان که همزمان با عید نوروز است تمهیداتی اتخاذ شود که مردم مشکلی نداشته باشند.

وی ادامه داد: در جلسات تخصصی استان باید نسبت به برنامه ریزی بلندمدت تولید و صادرات محصولات اساسی کشاورزی استان از قبیل مرغ، برنج، مرکبات و کیوی اقدام شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران بیان کرد: موضوعات مرتبط با استان باید با همکاری و مشارکت همه همکاران و دستگاه های اجرایی استان حل شود و همه پای کار باشند و از ظرفیت هایی که داریم نهایت استفاده را به نفع تولیدکنندگان استان داشته باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید