Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه کمیسیون فرهنگ سازی غذای حلال در شهرستان ویژه مراغه

در دین اسلام بر استفاده از غذای حلال بصورت موکد توصیه شده است

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه محترم شهرستان مراغه گفت: در دین اسلام بر استفاده از غذای حلال بصورت موکد توصیه شده است .

در دین اسلام بر استفاده از غذای حلال بصورت موکد توصیه شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، آیت الله پور محمدی در جلسه کمیسیون فرهنگ سازی غذای حلال در شهرستان ویژه مراغه با بیان اینکه طبق آیات نورانی قرآن و روایات وارده از معصومین استفاده از غذای حلال بصورت موکد توصیه شده است گفت: استفاده از غذای حرام نیز اثرات وضعی در جسم و روح انسان دارد و انسان را از عبودیت و بندگی خدا دور کرده و حتی اثرات آن در جامعه نیز  دیده می شود.

وی با اشاره به ابواب فقهی در زمینه ذبح و صید و اطمعه و اشربه بر اهتمام و توجه دین مبین اسلام بر غذای سالم و حلال پرداخت و از مسئولین و دست اندرکاران ناظر بر بهداشت و حلیت غذا و گوشت تشکر کرد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه براساس قانون ذبح و صید و آئین نامه اجرایی قانون نظارت شرعی بر ذبح و صید دفتر نماینده محترم ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نسبت به نظارت شرعی بر ذبح در کشتارگاههای دام و طیور و مراکز عمل آوری مواد پروتئینی نظارت مستمر دارد گفت: در این راستا هم در سطح کشور و هم در استان آذربایجان شرقی ناظرین محترم ذبح شرعی بر این امر مهم اهتمام ویژه دارند.

حجه الاسلام والمسلمین مجید نجفی به گوشتهای وارده بر کشور از سایر کشورها اشاره کرده و گفت: در مورد گوشتهای وارادتی نیز دفتر نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی از مبدا کشور ثانی نظارت دارد تا خدای ناکرده گوشت  غیرشرعی و حرام به کشور وارد نشود.

وی به فرهنگ سازی و تبلیغ و ترویج متولیان امر بر استفاده از غذای حلال بصورت همگانی با استفاده از ظرفیت های رسانه و منبر و پایگاههای مقاومت بسیج تاکید و داشتن بانک اطلاعاتی در این زمینه و برخورد قاطع و موثر با حرام فروشی را خواستار شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید