Iranian Agriculture News Agency

پایگاه نوآوری "جهش تولید در دیمزارها" در فارس ایجاد شد

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: به منظور انتقال یافته های تحقیقاتی کشت دیم به کشاورزان در مناطق گرم و معتدل این استان "پایگاه نوآوری جهش تولید در دیمزارها" ایجاد شد.

پایگاه نوآوری "جهش تولید در دیمزارها" در فارس ایجاد شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی صادقی تصریح کرد: پایگاه های مذکور در شهرستان های بیضا و ممسنی مجموعا در سطح چهار هکتار و با نظارت کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ایجاد شده است.

وی؛ ایجاد این پایگاه ها را در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها و با هدف آشنایی بیشتر کشاورزان با انواع ارقام دیم، اصلاح الگوی کشت و کشاورزی حفاظتی دانست.

صادقی با اشاره به اینکه در "پایگاه نوآوری جهش تولید در دیمزارها" واقع در شهرستان بیضا پنج رقم گندم دیم سپند، هشترود، باران، صدرا و ذهاب کشت شده است، اظهار کرد:جو دیم رقم سرارود، کاملینا رقم سهیل، گلرنگ رقم فرامان و منداب از دیگر محصولات کشت شده در این پایگاه می باشد و نخود، عدس و گیاهان دارویی نیز کشت می شود.

وی با بیان اینکه در پایگاه واقع در شهرستان ممسنی هشت رقم گندم دیم شامل کریم، دهدشت، آفتاب، ساورز، مهتاب، پایا، کبیر و آبان کشت شده است، اضافه کرد: در این پایگاه سه رقم جو دیم شامل راشین، بهدان و خرم، عدس رقم سپهر، ماش علوفه ای ارقام طلوع و خلر نیز کشت شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: پایگاه های نوآوری جهش تولید در دیمزارها، به عنوان سایت آموزشی برای بهره برداران در 14 شهرستان مجری طرح جهش تولید در دیمزارهای در این استان به کارگیری می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید