Iranian Agriculture News Agency

تدوین برنامه پنج ساله هقتم توسعه در بخش کشاورزی استان قزوین آغاز شد

معاون برنامه ریزی وامور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از شروع تدوین برنامه پنج ساله هفتم توسعه در بخش کشاورزی استان خبر داد.

تدوین برنامه پنج ساله هقتم توسعه در بخش کشاورزی استان قزوین آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین حمیدرضا تبسمی معاون برنامه ریزی وامور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: این برنامه بر مبنای خط مشی ها و چارچوب های کلان توسعه با موضوعات کلیدی ۱۲ گانه در حال تدوین است.

وی اظهار داشت: در برنامه پنج ساله هفتم توسعه برای موضوع پیشران به عنوان مولفه ای که موجب حرکت و شتاب توسعه بخش کشاورزی استان می شود از بندهای ۱۲ گانه کلیدی ۹ مورد شامل؛ کشاورزی دانش بنیان، الگوی کشت کشاورزی هوشمند و پایش اراضی ، احیا دشت قزوین و کشاورزی قراردادی و الگوی کشت پیشنهاد شده است.

وی اظهار داشت: در تدوین  این برنامه توسعه موضوعات چالش برانگیز و عوامل بازدارنده که با ایجاد اختلال در روند توسعه کشاورزی، شرایط تحقق هدف های توسعه را به خطر می اندازند پیشنهاد شده است.

تبسمی یادآور شد: همچنین ۹ مورد از عوامل بسترساز توسعه بخش کشاورزی شامل حفاظت اراضی کشاورزی با رویکرد اصلاح باغات سنتی، توسعه باغات در اراضی شیبدار و همچنین جهش تولید در دیمزارها، توسعه پایدار آب و خاک دشت قزوین، توسعه کشت‌های گلخانه ای و شهرکهای گلخانه ای، دامپروری و شهرک گیاهان داروئی در راستای ارتقای بهره وری  پیشنهاد شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، استاندار قزوین نیز بر محوریت امنیت غذایی و حکمرانی یکپارچه منابع و مصارف آب در برنامه هفتم توسعه استان تاکید کردند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید