Iranian Agriculture News Agency

در همایش روز خاک مطرح شد:

حفاظت از آب و خاک وظیفه همگانی است

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: روز به روز جمعیت ما در کره زمین بیشتر و نیازمندی به غذا نیز بیشتر می شود و امنیت غذایی به خطر می افتد از این رو حفاظت از آب و خاک وظیفه همگانی است.

حفاظت از آب و خاک وظیفه همگانی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، سید محسن قائمی در"همایش بزرگداشت روزجهانی خاک" در شیراز تصریح کرد: همه ما در رابطه با نعمت های آب و خاک به خداوند متعال بدهکار هستیم چرا که نتواستیم قدردان نعمت ها باشیم و روز به روز داریم این خاک را با ندانم کاری و کار غیر علمی از بین می بریم.

وی با بیان اینکه در جهاد کشاورزی تامین کننده غذای مردم هستیم و امنیت غذایی یکی از بزرگترین مقوله ها در عالم است، اظهار کرد: از دست دادن خاک از دست دادن همه چیز است و همه نیازمندی های بشر از خاک است و خاک نگهدارنده عنصر آب است.

قائمی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سال های پیش تر مبنی بر اینکه اگر وزارت جهاد کشاورزی همه کارها را کنار بگذارد و فقط به آبخوانداری و آبخیزداری بپردازد کار کمی نکرده است، افزود: آن زمان دور اندیشی حضرت آقا به این نکته بود که باید آبخیزداری کنیم چون خاک ما از بین می رود.

او با بیان اینکه موضوع خاک قطعا به یک جنبش، حرکت و کارگروه عالمانه نیاز دارد و بحث خاک همتی می خواهد که عمده ی آن به عهده ما در وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: در کلان وزارتخانه برای حفاظت از خاک باید بودجه بیشتر و نیروهای متخصص و کارآمد زیاد تری به کار گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید