Iranian Agriculture News Agency

جذب سرمایه‌گذار برای تولید انواع بذور استراتژیک در استان قزوین

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: چند سرمایه گذار برای تولید انواع بذور استراژیک مثل علوفه و ذرت در این استان آعلام آمادگی کرده و در حال جذب آن‌ها هستیم.

جذب سرمایه‌گذار برای تولید انواع بذور استراتژیک در استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، علی راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین روز یکشنبه در دیدار با رییس و معاون پژوهشی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر و نهال و معاونان موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال کشور با بیان این مطلب افزود: در گام نخست اولویت استان قزوین تولید  یک هزار و ۲۰۰ تن بذر ذرت و ۱۰۰ تن بذر انواع علوفه برنامه ریزی شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به نقش و اهمیت بذر در افزایش تولید و ارتقای عملکرد محصولات کشاورزی، این مهم می‌تواند به توسعه نظام‌های بهره برداری منجر شود.

راه انجام بیان داشت: موسسه تحقیقات بذر کشور ضمن تایید توانمندی استان قزوین در حوزه تولیدات زراعی که بخش مهم آن به فعالیت کشاورزان پیشرو اختصاص دارد، آمادگی خویش را برای همکاری هرچه بیشتر در زمینه تولید انواع بذر ذرت، علوفه و کلزا اعلام کردند.

گفتنی است انتخاب یک بذر مرغوب اعم از رقم خوب، پرمحصول و مناسب برای اقلیم هر منطقه مهم‌ترین رمز حصول عملکرد کمی و کیفی محصولات کشاورزی محسوب می‌شود.

هماهنگی و برنامه‌ریزی جهت افزایش تولید و  توسعه پایدار محصولات زراعی و باغی از دیگر برنامه‌های این دیدار بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید