Iranian Agriculture News Agency

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی؛

رویکرد اصلی وزارت جهاد کشاورزی تکمیل طرح های نیمه تمام است

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت:رویکرد اصلی این وزارتخانه تکمیل طرح های نیمه تمام است.

رویکرد اصلی وزارت جهاد کشاورزی تکمیل طرح های نیمه تمام است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، فریبرز عباسی روز شنبه در نشست تخصصی کشاورزی استان ایلام با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:تکمیل ایستگاه های پمپاژ ایلام دغدغه ای همه استان هاست و سعی داریم اعتبار مورد نیاز پروژه هایی که در استان ها از پیشرفت بالایی برخوردار هستند را تامین کنیم.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی از تجهیز ۳۳ درصد اراضی آبی کشاورزی کشور به سامانه های نوین آبیاری خبر داد و گفت: تامین اعتبار مهم ترین مانع پیش روی تجهیز زمین های کشاورزی به این سامانه‌هاست.

وی با بیان اینکه امسال از محل فروش اموال در بودجه مبلغ مناسبی به وزارت جهاد کشاورزی تخصیص یافته  است افزود:۲۱۰ هزار میلیارد ریال برای طرح های آب و خاک در کل کشور هزینه می شود.

عباسی با اشاره به در دست اجرا بودن طرح سامانه گرمسیری تاکید کرد: این طرح در ۶ استان غربی به وسعت ۲۲۷ هزار هکتار در حال انجام است که کمتر از ۱۰۰ هزار هکتار آن باقیمانده است.

وی با تاکید بر اینکه مشکل اصلی این پروژه فنی و اجتماعی نیست، بلکه تامین اعتبار است خاطر نشان کرد: امیدواریم از صندوق توسعه ملی مبلغ مناسبی برای تکمیل آن اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه وزارت نیرو ۶۰ درصد کار سامانه گرمسیری را داخل استان ایلام انجام داده است، اضافه کرد: ۶۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه در حوزه استان ایلام مورد نیاز است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید