Iranian Agriculture News Agency

قیمت مرغ کشتار روز در خوزستان کمتر از قیمت مصوب

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: قیمت مرغ کشتار روز در بازار‌های خوزستان تا حدود هر کیلوگرم ۱۳ هزار تومان ارزانتر از قیمت مصوب شده است

قیمت مرغ کشتار روز در خوزستان کمتر از قیمت مصوب

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان،  علی‌رحم کریمی معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان با بیان اینکه مرغی که در استان کشتار می‌شود بیشتر از نیاز استان است و از این رو به منظور حمایت از تولیدکنندگان مرغ مازاد تولیدشده از آن‌ها خریداری می‌شود گفت: شرکت پشتیبانی امور دام در حال خرید مرغ مازاد تولید شده در استان است

 کریمی اظهار کرد: میزان مرغ آماده کشتار بیش از سرانه مورد نیاز استان است و از این رو هیچ مشکلی در تامین مرغ کشتار روز در بازار وجود ندارد.

وی ادامه داد: به دلیل حمایت از بخش تولید، در حال حاضر توزیع مرغ منجمد از سوی شرکت پشتیبانی امور دام نیز در استان متوقف شده است.

کریمی اضافه کرد: قیمت مرغ کشتار روز در بازار‌های خوزستان تا حدود هر کیلوگرم ۱۳ هزار تومان ارزانتر از قیمت مصوب شده است و با توجه به این شرایط نیازی به توزیع مرغ منجمد در بازار نیست.

وی افزود: قیمت مصوب مرغ کشتار روز ۶۳ هزار تومان است در حالی که در برخی از مناطق مرغ کشتار روز با قیمت هر کیلوگرم ۵۰ تا ۵۱ هزار تومان به فروش می‌رسد.

کریمی اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای کنترل بازار و افزایش جوجه‌ریزی نسبت به ماه قبل و همچنین نسبت به مدت مشابه سال گذشته، عرضه مرغ در بازار افزایش یافته و این مساله عامل کاهش قیمت مرغ شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید