Iranian Agriculture News Agency

۱۵ هزار تن انواع کود یارانه‌ای در استان بوشهر تأمین شد

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: برنامه تأمین کودهای یارانه‌ای اعم از فسفاته، ازته و پتاسه در استان حدود ۴۱ هزار تن بود که تاکنون بیش از ۱۵ هزار تن تأمین شده است.

۱۵ هزار تن انواع کود یارانه‌ای در استان بوشهر تأمین شد

به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، خسرو عمرانی با اعلام اینکه برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی به شرکت خدماتی کشاورزی در سال ۱۴۰۱ برای تأمین کودهای یارانه‌ای استان بوشهر اعم از فسفاته، ازته و پتاسه حدود ۴۱ هزار تن است، افزود: تاکنون نزدیک به ۱۵ هزار تن از کودهای یارانه‌ای به شهرستان‌ها ارسال شده و ذخیره کودی این شرکت هم اکنون در انبارهای سازمانی خود بیش از ۷.۲ هزار تن است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: علاوه بر این در شبکه کارگزاری نیز بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تن کود یارانه‌ای آماده فروش به کشاورزان است.

عمرانی با تاکید بر اینکه کمبودی در زمینه کود شیمیایی برای پاسخگویی به نیاز بخش کشاورزی وجود ندارد، اضافه کرد: خط قرمز ما در برنامه تأمین و تدارک نهاده‌های کشاورزی به ویژه کودهای یارانه‌ای، کیفیت آنها است بدین ترتیب، سامانه کنترل کیفیت مستقر در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی که از کارخانه‌های تولیدی تا کارگزاری‌های فروش را در بر می‌گیرد، به طور سیستمی اجازه ورود و توزیع کودهای کم کیفیت را نمی‌دهد.

وی به نظام کنترل کیفیت نیز در این زمینه اشاره کرد و افزود: پس از انعقاد قرارداد با تولیدکنندگان داخلی، همه مراحل تولید کود در کارخانه تا مرحله بارگیری محموله تولیدی توسط کارگروه بازرسی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کنترل و قبل از بارگیری نمونه‌برداری، آزمایش و پس از تأیید و اطمینان از کیفیت آن اجازه بارگیری و حمل داده می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید