Iranian Agriculture News Agency

2500 هکتار گندم در گراش کشت می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش با اشاره به اینکه کار کشت گندم در این شهرستان از اواسط آبان ماه آغاز شده، گفت: پیش بینی می شود تا پایان آذر ماه 2500 هکتار از اراضی به کشت این محصول اختصاص یابد.

2500 هکتار گندم در گراش کشت می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حسن مرادی تصریح کرد: از سطح پیش بینی شده 1500 هکتار به کشت آبی و هزار هکتار به کشت دیم گندم به عنوان یک محصول راهبردی اختصاص می یابد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تا کنون 367 تن بذر گندم گواهی شده به شهرستان گراش حمل و در حال توزیع در بین کشاورزان است، اظهار کرد: این بذور گندم از ارقام تیرگان، مهرگان، سیروان و چمران2 است.

وی با تاکید بر ضرورت تامین نیاز تغذیه ای مزارع گندم بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، کود مورد نیاز این مزارع نیز تامین شده و از طریق سامانه پایش کودی توزیع خواهد شد از این رو کشاورزان باید نسبت به اعلام سطح زیر کشت خود به مراکز جهاد کشاورزی اقدام کنند.

او با اشاره به اینکه شرایط و مخاطرات اقلیمی غیر قابل پیش بینی است، تاکید کرد: گندمکاران می بایست نسبت به خرید پوشش بیمه محصولات کشاورزی اقدام نمایند زیرا در صورت ورود خسارت های شایع، تنها منبع جبران خسارت صندوق بیمه محصولات کشاورزی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید